תרבות ופנאי

כך נועה קירל כשלה כשניסתה לשווק את עצמה לאמריקה

ב-14 ביולי השיקה נועה קירל את הסינגל הבינלאומי הראשון שלה בחברת התקליטים האמריקנית "Please don't suck". ביוני 2020 חתמה קירל אז על עסקה שבזמנו הוצגה כמבטיחה ביותר, אלא שמנהליה של הזמרת החליטו לצאת מהחוזה בטרם הזמן. מה קרה וכיצד כשלה הכוכבת בקידום הקריירה שלה מעבר לים? 
אפרת קרסנר |  13
נועה קירל (צילום אינסטגרם/ נועה קירל)
חברת התקליטים "אטלנטיק רקורדס" שנחשבת לאחת מהחברות המובילות בתעשיית המוזיקה העולמית, מייצגת אומנים כמו אד שירן, ברונו מארס, דיוויד גואטה, להקת קולדפליי, סיה, וביוני 2020 החתימה גם את נועה קירל מה שבזמנו היה נחשב ל"הישג חסר תקדים".
אלא שהשבוע (רביעי) פורסם כי החוזה שהיה אמור להיות ל-5 שנים, עד יוני 2025 הופסק כבר השנה, לאחר 4 שנים בלבד. מה שאומר כי קירל ומנהליה לא היו מרוצים מהתוצאות אליהן ציפו בזמן החתימה על ההסכם. במהלך השנים שהיתה חתומה בחברת התקליטים שחררה קירל מספר סינגלים בינלאומיים, אך אף אחד מהם לא זכה להצלחה משמעותית בחו"ל.
על פי הפרסום נודע כי מי שייצג מהיום את קירל בחו"ל הוא הסוכן שלה גם כאן בישראל, רוברטו בן שושן. על פי הדיווח, בן שושן פתח במיוחד עבור המהלך הזה, שככל הנראה היה ידוע מראש, שלושה משרדים בלוס אנג'לס, מיאמי וניו יורק.
עוד דווח כי אנשיה של קירל, מנהלים מגעים בימים אלו עם  חברת "דה אורצ'ארד", חברה בת של סוני, כך שאם המגעים בין הצדדים יצלחו עד לכדי חתימה על חוזה, החברה ורוברטו בן שושן ישתפו פעולה יחדיו בניהול הקריירה של הזמרת המצליחה, שמנסה לעשות את הפריצה גם מעבר לים.
הסינגל הבינלאומי הראשון שהוציאה קירל עם אטלנטיק רקורדס היה "Please don't suck" ב-14 ביולי, ממש 3 שנים. במסיבת ההשקה לסינגל סיפרה קירל כי חלומה הגדול הוא לייצג את ישראל בחו"ל. 
 
בקיץ 2022 כשנודע שתאגיד השידור הישראלי הציע לנועה קירל לייצג את ישראל באירוויזיון היו אפילו שאמרו כי האירוויזיון יהיה במה קטנה לכוכבת הפופ שמכוונת לתעשיית המוזיקה האמריקנית, ואולי אף יבזבז לה זמן.
קירל התראיינה באותה תקופה אצל אופירה וברקו בתכניתם בקשת 12 וטענה כי "אנחנו עוד בתהליכים על זה, אני צריכה לראות שאני באמת מקבלת את החופש האומנותי. אלך אם הכל יתנהל כמו שצריך וייתנו לי באמת את החופש האומנותי, את התחושה שאני עושה את הכי טוב בשביל המדינה שלי".
ברשתות היו גם שהביעו ביקורת כלפיי ההמתנה של קירל להחלטה אם לייצג את ישראל או לא ועל כך שהיא מציבה דרישות עבור תאגיד השידור הישראלי: "לא רוצה לא צריך, מי שמייצג את המדינה והדגל צריך להיות גאה לעשות זאת. תנאים יש לה, מינימום ביונסה יאללה תתקדמי".
לבסוף, ייתכן כי ההתקדמות האיטית של קירל בארה"ב והתוצאות הלא רצויות באותה נקודה, גרמו לה ולמנהליה להחליט לקבל את בקשת תאגיד השידור הישראלי ולייצג את ישראל. כל זאת כמובן לפי התנאים של קירל, שזכתה לקחת חלק בהפקת השיר, מה שלא היה נהוג בעבר אצל מתמודדי אירוויזיון שייצגו את ישראל.
היא הצליחה לעשות זאת והגיעה להישג מרשים מאוד על הבמה הגדולה באירופה, כשהקהל וגם השופטים נתנו לה נקודות רבות שזיכו אותה במקום השלישי בתחרות.
 
לאחר האירוויזיון ניסתה קירל למנף את ההצלחה לה זכתה באירוויזיון, אך בניגוד לכוכבים אחרים שהשתתפו בתחרות היא לא נסעה להופעות בחו"ל ומלבד 2 ההופעות בפארק הירקון, שאכן היוו הצלחה גדולה, לא היה עוד משהו מעבר.
רוצה להיות ביונסה - אבל צריכה להיות טיילור סוויפט
בראיונות רבים של הזמרת, שוב ושוב קירל מספרת עד כמה היא מעריצה את ביונסה, אחת מכוכבות הפופ הגדולות ביותר בעולם כיום. גם בסדרה בכיכובה של קירל "כפולה", הפרק הראשון מספר על כך שנועה קירל עושה אודישן להופעה הפותחת של ביונסה. 
קירל מזכירה מאוד בשיריה ובסגנון שלה את ביונסה, כלומר זמרת שנוטה בעיקר להיות פרפומרית, ולייצר להיטי מסיבות ומועדונים. 
 
(חולמת להיות ביונסה. מתוך הסדרה "כפולה")
ייתכן שזה מה שהיא עושה הכי טוב כרגע. נכון להיום עבור הקהל האמריקאי שנועה קירל מעוניינת לכבוש, זה פחות מתאים. בישראל זה דווקא עובד מאוד טוב, הקהל פה אוהב מוזיקת מסיבות לאירועים וחתונות וזה מוכר טוב אבל בארצות הברית המצב קצת שונה.
מדוע טיילור סוויפט כל כך מצליחה שם? סוויפט היא כוכבת הפופ הכי גדולה בארה"ב. הקהל שלה אובססיבי אליה והכרטיסים להופעות שלה נחטפים כמו לחמניות חמות, כי השירים של סוויפט מזכירים להם את עצמם. למרות שסוויפט במראה חיצוני אינה דומה לבן אדם הממוצע, היא בעלת מבנה גוף של דוגמנית, גבוהה ועם שיער בלונדיני שופע ובכל זאת היא הצליחה לשווק את עצמה כבחורה מאוד נגישה ורגילה.
השירים שסוויפט כותבת הם לא להיטי מסיבות, אלא שירים מלאי עומק וביקורת עצמית וחברתית. כשמעריץ של טיילור סוויפט קונה כרטיסים הוא רוצה לראות אותה מופיעה עם השירים האהובים עליו כי כשהיא שרה הוא מרגיש שהיא מדברת עליו.
אצל נועה קירל, איך לומר, קשה מאוד לעורר הזדהות. השירים שלה נהדרים וגורמים לנו לרקוד בכל אירוע או מסיבה והקהל מאוד אוהב אותה, אבל אין שם כמעט רגש. הכל מאוד מוקפד ומיוחצן, שום דבר אותנטי. אז איך הקהל האמריקאי אמור להרגיש את הקשר אליה? הרי זמרות פרפורמיות שמזכירות את ביונסה יש בחו"ל בשפע, וזה לא מה שמייחד את נועה קירל.
לפני מספר שנים כשעיתונאית MTV אביה פרחי הגיעה לבקר את נועה קירל בבית מגוריה ברעננה, היא ציפתה למצוא אותה לבושה בבגדים פשוטים ובאיפור בסיסי. כמה דקות לאחר מכן פרחי נחרדה לגלות שנועה קירל עצרה אצל אחד הסטייליסטים שלה לפני הצילומים. היא שאלה אותה אחרי שהגיעה כביכול "בהפתעה" (כי זאת לא הייתה הפתעה, הרי ברור שזה היה מתוכנן) "תגידי, את תמיד לבושה כ"כ יפה כשאת מסתובבת בבית שלך?" ונועה השיבה "אמרת שאת באה, רציתי להשקיע".
 
(נועה קירל מתראיינת ב-MTV: "זה אמור להיראות לא מבוים")
נו באמת! הרי כל הרעיון בביקור הבית לצופים היה לראות את "נועה האמיתית" זאת שיותר דומה לצעירה בת 21 שבדיוק השתחררה משירות צבאי והרגע קמה מהמיטה למשמרת בוקר שלה כמלצרית בבית קפה. בתגובה פרחי השיבה: "זה אמור להיראות לא מבוים".
אבל אצל קירל הכל מאוד מוקפד, מתוכנן, אסטרטגי. גם בראיון הזה עם פרחי כשהיא מבקשת מנועה שתכין לה משהו קטן לאכול, נועה מספרת לה על הפעמים שחלתה בקורונה והייתה בבידוד והחליטה לעשות דברים פשוטים ולהכין אוכל וזה מראה כמה היא בן אדם "רגיל". אחר כך הן דיברו על הנוכחות שלה ברשתות החברתיות, כשנועה הצהירה שהיא ממש "טובה בזה", ופרחי השיבה בעקיצה: "שמעתי שיש מישהי שעושה לך את הכל!". נועה צחקה, ואמרה "לא הכל, עזרה".
פרחי המשיכה להקשות עליה והוסיפה "בכל הראיונות את מאופקת, הכל סבבה אצלך. מתי בכית?". נועה אמרה "בטח, יצא לי לבכות בראיונות". ופרחי בתגובה: "איזה שטויות". פרחי אכן צודקת, לנועה קירל יש תדמית מושלמת, מושלמת מדי. אנחנו לא זוכים להכיר את הצד של נועה שהוא לא הצד הלא משווק שלה.
"לא משנה מה אני עושה, אנשים יחפשו מה לא טוב ומה לא בסדר", נועה עונה לפרחי. זה נכון, קשה להיות בעמדה הזאת. לכן אשמח לשמוע מנועה קירל עוד קצת על הדבר הזה, מה בדיוק קשה לה. איפה היא נשברת או לא עומדת באתגרים שהציבה לעצמה.
דווקא האקס של קירל, יהונתן מרגי, כותב שירים עם קצת יותר עומק ופחות מחפש להקפיץ את הרחבה. לכן על פניו נראה שהוא כן מצליח לקדם קצת יותר טוב את הקריירה המוזיקלית שלו בארה"ב. הוא נפגש עם אלטון ג'ון, מתארח בתוכניות אירוח אמריקאיות פופולריות ויוצר מוזיקה שמספרת סיפור. לא יזיק לקירל ללמוד קצת ממנו.
 
(מתארח בתוכניות אירוח אמריקאיות. מרגי בארה"ב)
מגיל 13 נועה חשופה לטוקבקים ותגובות של אנשים, שרובם גם לא חיבבו אותה בתחילת דרכה. אולי האיפוק והחוזק שהיא ניסתה לשדר הם שהצילו אותה וקידמו אותה גבוה בקריירה, אבל כעת בנקודה שבה היא נמצאת אני מאמינה שאפשר גם לשחרר קצת, ולהפוך את הדברים שיוצאים לה מהפה ליותר מעוד "רשימת מסרים" שהיא עבדה עליה קודם לכן עם אנשי היח"צ שלה.
במסיבת העיתונאים שלה לקראת ההכרזה על ההופעה בפארק הירקון בשנה שעברה נועה נשאלה על ידי כוכבת הרשת והטיקטוק אלינה רבינוביץ' איך היא מתמודדת עם הלחץ של להיות מושלמת והאם יש לה התקפי חרדה. גם הפעם קירל ענתה בצורה די מדוקלמת עם תשובה שכבר חשבה עליה מראש: "אני דואגת לשמור על עצמי וברוך ה' יש לי צוות ומשפחה שלא נותנים לי לרגע להיות לבד או להגיע למצב של חרדות ומחשבות". 
אם היה באזר במסיבת העיתונאים הזאת, הייתי לוחצת עליו ואומרת "תשובה לא נכונה". מה זה לא להגיע לחרדות ומחשבות? כולנו יודעים שיש ספקטרום שלם של חרדה ודכדוך וזה סופר נורמלי להרגיש, כמעט כולם הולכים לפסיכולוג. לבני נוער שמתמודדים עם חרדה ודיכאון זה יכול להיות מדהים אם נועה קירל תספר על משהו שהיה לה קשה בו, כדי שהם יוכלו קצת להזדהות איתה. דווקא בשנת 2024 אין כמעט אדם מפורסם שלא משתף אותנו בקשיים שלו בפרסום ובהצלחה. אז למה נועה קירל מתעקשת לשמור על תדמית כל כך מושלמת? אני מצטערת אבל זה לא אמיתי.
האם מישהו אי פעם דחה את נועה קירל? היא לעולם לא תגלה לנו
לפני כמה שנים השחקנית ג'סיקה אלבה זכתה בטקס נבחרי הנוער האמריקאי בקטגוריית "החתיכה של השנה", כן וזה אומר בדיוק את מה שזה נשמע לכם. במעמד הזכייה אמרה ג'סיקה בהתרגשות "אני מקדישה את הפרס הזה לבחור שחשבתי עליו במשך 19 שנים מחיי, רוס. הוא לא אהב אותי. עכשיו תסתכל עליי רוס! תראה אותי!". צמרמורת קלה עברה לי בגוף כשצפיתי בזה. ואני בכלל נגד קטגוריות כל כך שטחיות בטקסים, ובכל זאת היה בזה משהו מרגש. היא החזירה לבחור שדחה אותה בתיכון. זאת הנקמה המושלמת.
נועה קירל תמיד בזוגיות, ולעולם לא נפרדים ממנה. היא זאת שנפרדת. גם זה דבר שמאוד קשה להזדהות איתו, כי איזה מן בן אדם בעולם לא חווה קשיים בזוגיות או אהבה נכזבת?
האם מישהו אי פעם דחה את נועה קירל? ברור שכן. האם נועה קירל מפחדת? בוודאי. חבל שאנחנו לא יודעים ולא מכירים את הרגעים האלה, כי דווקא בזכותם ובזכות החשיפה שלה היא תוכל לגרום לקהל שלה להזדהות איתה יותר, ואולי אפילו להשפיע לטובה על אחרים שנמצאים במשברים ולהראות להם שאפשר להתגבר עליהם.
צריך ללמוד להצליח, ואין ספק שנועה קירל כבר הצליחה, אבל גם ללמוד להיכשל צריך. יש אנשים שחוו משברים וחרדות ועדיין מתמודדים איתם יום יום, ואם נועה תוכל לחשוף מדי פעם את ההתרגשות ואת הלחץ שהיא חווה בתעשייה, דווקא אז היא תקבל יותר נקודות זכות.
בסדרה הדוקומנטרית שסמסונג עשו עליה לפני כשנתיים (כאמור קירל היא פרזנטורית של החברה) יש רגע יפה שבו היא מספרת על ההרגשה של להיות אדם לא מוכר בארה"ב שעושה את צעדיו הראשונים בעולם המוזיקה. היה מעניין לשמוע ממנה על ההתרגשות והלחץ מהמעמד הזה, שכמובן ובישראל היא כבר אינה חווה יותר, כי פה אין בן אדם אחד שלא מכיר אותה. אלו הרגעים שקירל צריכה לשווק למעריצים שלה.
 
(נועה קירל מופיעה על במה קטנה בניו יורק)
ועוד משהו קטן לזכותה של כוכבת הפופ, לאחרונה היא גייסה לשורות הסושיאל שלה את אלינה רבינוביץ'. אותה כוכבת טיקטוק ומשפיענית ששאלה אותה במסיבת העיתונאים על חרדות. רבינוביץ' היא נהדרת ומציגה בטיקטוק בדיוק את מה שהקהל רוצה לראות ולשמוע - סיפורים אמיתיים ואותנטיות. אולי בזכותה קירל תהפוך לקצת פחות מלאכותית ומיוחצנת.
 
(אלינה רבינוביץ' במסיבת העיתונאים של נועה קירל. סוף סוף שאלה לעניין)
נועה קירל אוהבת לספר שהיא מקבלת השראה מביונסה, שהיא המודל שלה לחיקוי. ביונסה היא אכן כוכבת הפופ הכי גדולה כיום בעולם, אבל סוויפט היא ככל הנראה הכוכבת הכי גדולה בארצות הברית. שווה להתעכב על זה רגע, כי ההבדלים בין השירים של ביונסה לשירים של טיילור סוויפט הם לא קטנים. בעוד שהביקורות על האלבום האחרון של ביונסה דיברו על כמה היא מרוחקת מהקהל שלה, סוויפט לקחה את הקהל שלה והפכה אותו לחלק מחייה. ביונסה מוכרת כרטיסים לשואו אדיר, וסוויפט מוכרת כרטיסים אל הלב שלה. ביונסה שרה שירים של מכונת להיטים משומנת, ואין סיפור מיוחד מאחוריהם בעוד שסוויפט לא פוחדת לכתוב שירים על דיכאון. וזה כל ההבדל.
 
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    כי מנהלים אותה בומרים
    אוי לא 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מנסים לעשות ממנה כוכבת פופ בינלאומית ואז אשכרה שולחים אותה להופיע באושוויץ
    סגור
  • 10.
    לאף אחד מהם אין מה להציע
    לאף אחד מהם 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם ממש ממש גרועים.
    סגור
  • 9.
    תעשי לנו טובה ואל תייצגי אותנו בחו"ל . עינטוזים ובגדים
    שלומית 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עינטוזים ובגדים סק-סי-ם לא מייצגים את העם היהודי וגם לא את המוסלמים אזרחי ישראל . את פשוט חולת פרסום ועושה הכל לקריירה שלך ולא בשבילנו .
    סגור
  • 8.
    אני עבדתי עם מפיקים של טיילור סוויפט
    שמעון 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם נעה רוצה להצליח בחו"ל היא צריכה לעשות שירים של חו"ל, יש דגשים מאוד ברורים הפקתית.. בקיצור לשנות לגמרי את השירים שלה..
    סגור
  • 7.
    אתם רציניים איזה ביונסה לקירל יש קול של צרצר
    אחמד 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קריירה אמריקאית השתן עלה לכם לראש כמוה יש עשרות אלפים עם קול והופעה שלא רואות אותה ממטר אולי היא מתאימה למדינת פח בישראל בטח לא לארה"ב
    סגור
  • טען עוד
  • צודקת לגמרי
    סופי 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לה קול חמוד. לא יותר. ביונסה היא הווקאליסטית הטובה ביותר בעשור האחרון. איפה היא ואיפה נועה קירל חחחח. היא אולי קרובה יותר לבריטני שגם לא לא היה קול יותר מממוצע אבל נתנה שואו יפה ומכרה את הגוף שלה.
    סגור
  • 6.
    לא חושבת שלנועה קירל יש מה להציע לקהל הבינלאומי
    טל 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם כל הכבוד לנועה המקסימה יש עוד מיליון נועה קירליות בחו"ל. כל אחת עם כישרון שירה מיוחד במינו ולפרוץ בחו"ל זה לא תמיד קל. אם היא תצליח שאפו
    סגור
  • 5.
    מתישהו יצליח לה
    יורי 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נו באמת. כל מי שמתמיד מתישהו בסוף יצליח. ההצלחה בארץ נותנת לה דלק, והיא תמיד יכולה להמשיך ניסיונות קידום בחו''ל. מתישהו יצליח לה. אפילו לא משנה אם היא תעשה שינויים או לא. זה עניין סטטיסטי.
    סגור
  • 4.
    ??
    מימי 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק במדינה תפוקה כמו שלנו מנסים לעשותמי לימון למונידה קירלי לא תמיד פתית רגלים מובילה להצלחה בחוץ לארץ
    סגור
  • 3.
    נועה לעולם לא תצליח בארהב
    אחת 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני הכי רואה אותה בגיל 40 מטופלת בכדורים ופוגשת פסיכולוגים על בסיס שבועי
    סגור
  • 2.
    בואי לא נסחף
    עומר 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השירים של מרגי הם לא להיטים בארה"ב וזה לא שהוא כוכב שם. ראה את השירים האחרונים שלו, אין להם אפילו מיליון סטרימים בספוטיפיי. גם הוא וגם נועה לא שיווקו את עצמם בארה"ב ואין להם קהל מעריצים נאמן שם
    סגור
  • ההבדל בין נועה למרגי..
    רוני 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באופן כללי קשה לישראלים לפרוץ בחו״ל כי לאומנים שלנו אין משהו מיוחד שאין שם. היתרון של נועה שיש לה קריירה מצליחה בארץ אז לא ממש מפריע לה להוציא שירים רק פה…לעומת מרגי שבקושי מצליח בארץ ואין לו פה הרבה קהל אז ממשיך לנסות בחול אבל כולם יודעים שגם שם הוא לא מצליח
    סגור
  • 1.
    משעמם
    יצחק 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    האם אנחנו יכולים להפסיק לנסות למצוא תירוצים לכישלון שלה להיות גדולה באמריקה? לא רע להודות שהיא לא מתאימה לשווקים גדולים יותר. עם האירוויזיון הייתה לה הזדמנות גדולה להיות פופולרית יותר מחוץ לישראל, לשתף פעולה עם אמנים אירופאים אחרים, לעשות קונצרטים בחו"ל וכו'. במקום זאת היא התיישבה בישראל. אני חושב שהצוות שלה פשוט לא יודע איך לשווק אותה מחוץ לישראל כי כמו שאמרת, המוזיקה שלה לא מעניינת ולא כולם יכולים להתחבר אליה. אפילו יוסט קליין, שהיה מאוד מפוקפק השנה, כותב שירים טובים יותר עם טקסטים עמוקים ואישיים ויש לו זהות משלו. קירל נמצאת בתעשייה כבר עשור ובכל זאת המוזיקה שלה בקושי התפתחה. היה ניסיון להציע משהו אחר עם '"בנות כמוני לא בוכות", אבל היא מיד חזרה לסאונד הישן שלה עם הסינגלים האחרונים שלה. אלא אם נועה תעשה שינוי דרסטי ותתחיל לשחרר שירים מעניינים יותר, אף לייבל בארה"ב לא יציע לה חוזה גדול.
    סגור