תרבות ופנאי

הישג לכאן דיגיטל: פרס יוקרתי לזוהר ארגוב ועפרה חזה

אחרי שעורר לא מעט מחלוקות, מיזם ה-AI של תאגיד השידור הישראלי בשיתוך עם סטודיו session42, זוכה היום בפרס איגוד השיווק הישראלי לשנת 2023
שירה יום טוב | 
הדואט המלאכותי של זוהר ארגוב ועפרה חזה (צילום יח"צ)
איגוד השיווק הישראלי הכריז היום בכנס החדשנות השנתי על הזוכים בפרס "ההשקה המנצחת" לשנת 2023". במקום הראשון זכה תאגיד השידור עם מיזם "כאן לעולם": יצירה מוזיקלית שהשירה בה מבוססת על טכנולוגיה של בינה מלאכותית. מדובר ביוזמת ה-AI באמצעותה השיקו את הדואט המלאכותי של עפרה חזה וזהר ארגוב. תאגיד השידור הישראלי, בשיתוף חברת ההפקה והטכנולוגיה session42 יזמו, לרגל יום העצמאות ה-75 לישראל, יצירת שיר חדש ש"מבוצע" בידי הזמרים הישראלים האהובים באמצעות טכנולוגיה של בינה מלאכותית (AI).
השיר נכתב בידי רון ביטון ורועי מכלוף והופק על ידי חברת session42. הקליפ שליווה אותו עוצב, נערך ובוים על ידי סטודיו הדיגיטל של תאגיד השידור, בשיתוף קטעי ארכיון של הזמרים ושל המדינה. השיר, שהפקתו קיבלה את אישור המשפחות, עוסק בגעגוע לזמרים האהובים, אשר אינם איתנו, ובתוך כך געגוע למדינה. החיבור בין טכנולוגיה פורצת דרך ובין סנטימנט נוסטלגי, חם ומאוד ארצי ומוחשי, יצרה שילוב ייחודי בעל משמעות ערכית.
הקליפ ביוטיוב זכה ביותר מחצי מיליון צפיות, לצד מאות אלפי צפיות בפלטפורמות אחרות. הקליפ והשיר זכו לחשיפה אדירה של מאות אייטמים עיתונאיים בתקשורת, והושמע מאות פעמים בתחנות הרדיו השונות. הערך המיתוגי והערכי שהשיג תאגיד השידור הציבורי בא לידי ביטוי בשיח הער שהתנהל בהמשך. השקת "כאן לעולם", הביאה את תעשיית המוזיקה לניסיונות למצוא דרכים לשלב בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות ביצירה.
לי-אור אברבך, סמנכ"ל הרדיו של תאגיד השידור אמר בכנס: "כאן לעולם" מגלם בתוכו את הערכים שלנו כגוף שידור ציבורי. נקודת החיבור שבין מורשת מפוארת, ארכיון עשיר שהגדיר את התרבות והחברה הישראלית ובין חדשנות ועדכניות. כך, בא לעולם דואט חדש לחלוטין של שני ענקי תרבות ישראליים שכבר לא איתנו – עפרה חזה וזוהר ארגוב. שני אייקונים על זמניים, עדיין מאוד אהובים ופופולאריים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה