תרבות ופנאי

סרטי השביעי לאוקטובר בפסטיבל קאן היוקרתי: "מציאות בלתי נתפסת"

משרד התרבות פתח את הביתן הישראלי בפסטיבל קאן, שיוקדש השנה לסרטים ישראלים שישקפו את המציאות של תושבי עוטף עזה. הביתן יארח פאנלים בינלאומיים ואנשי מפתח בתעשייה ויקדם דיאלוג סביב הסרטים המוצגים
שירה יום טוב | 
הביתן הישראלי בפסטיבל קאן (צילום משרד התרבות והספורט)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מכריז על פתיחת  הביתן הישראלי בפסטיבל קאן בסימן סרטים ישראלים מעוטף עזה. הביתן הישראלי יוקם זו הפעם השמינית בחסות משרד התרבות והספורט, ויוקדש ליצירה קולנועית, קופרודוקציות ושיתופי פעולה בין תעשיית הקולנוע הישראלי לבין תעשיות קולנוע זרות.

הביתן יוקדש השנה לתושבי עוטף עזה, ולראשונה, יוצגו סרטים ישראלים של יוצרות ויוצרים ממכללת ספיר בשער הנגב, אשר יחשפו את המציאות הבלתי נתפסת של תושבי העוטף. בין היתר, מהן ההשלכות של חשיפה ממושכת לאירועים טראומטיים על ילדי העוטף, מהן ההשלכות שנלוות למגורים במקום שבו מתקיימת שגרת חירום ועוד. כל הסרטים צולמו לפני ה-7/10. לאחר הקרנת הסרטים, יתקיים שיח בהובלת הבימאית מיכל לביא, שסרטה מוצג בביתן, וגיסה עמרי מירן חטוף בעזה.
בנוסף להקרנות הסרטים, יתקיימו בביתן פאנלים בינלאומיים בנושא "גיוון בקולנוע" ופאנל נשים, שבו ישתתפו הנשים שמנהלות את תחום הקולנוע במדינות עם קונפליקט. עוד יתקיימו אירועים ומפגשים עם אנשי תעשיית הקולנוע, שמטרתם לקדם דיאלוג ושיתופי פעולה בינלאומיים. הפביליון הישראלי בפסטיבל קאן פתוח למבקרים החל מ-14 במאי ועד ה-21 במאי 2024.
 


שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני גאה להכריז על פתיחת הביתן הישראלי בפסטיבל קאן זו הפעם השמינית. פתיחת הביתן בעת המלחמה משקפת את החוסן הישראלי ואת המחויבות הישראלית לבנות גשרים של תרבות ודיאלוג בינלאומי גם בזמנים מאתגרים. במיוחד בתקופה מורכבת זו עלינו להגביר את הקולות המקדמים את הנרטיב הישראלי. לראשונה, נחשוף בביתן סרטים ישראלים שישקפו את המציאות הבלתי נתפסת שחיו בה תושבי העוטף לפני ה-7/10".

צילום: משרד התרבות והספורט
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה