תרבות ופנאי

הזמר האהוב במהלך מרגש למען הנופלים: "אירועי ה-7 באוקטובר היכו בי"

בצל יום הזיכרון, המוסיקאי גלעד שגב משתף באלבום "גיבורים" המוקדש לחללי מלחמת חרבות ברזל.  גלעד שגב: "הגבורה האדירה שהתגלתה בקרב רבים בעם שלנו, עוררה בי השראה עצומה"

מערכת ice | 
הופעה-אילוסטרציה (צילום pixabay)
במהלך מלחמת "חרבות ברזל" החלו מוסיקאים רבים להירתם למאמץ המלחמתי ולתרום מכישרונם ויכולתם למען משפחות החטופים, המשפחות השכולות וחיילי צה"ל. הסיוע המרגש שהעניקו בא לידי ביטוי במספר דרכים, החל מביצוע הופעות בחינם, סיוע כלכלי ועד לכתיבה והלחנת שירים כמחווה לנופלים שחירפו נפשם למען המולדת. 
עם פרוץ המלחמה החל גלעד שגב לכתוב טקסטים מרגשים המוקדשים לגיבורי האירועים ולסיפוריהם מעוררי ההשראה. לאחר שאותם טקסטים מיוחדים התפרסמו ברשתות החברתיות וזכו לעשרות אלפי שיתופים בארץ ובעולם, החליט שגב להוציא את אותם שירים לאור. מי שסייע לשגב בתהליך ההלחנה וההקלטה, הוא המפיק המוזיקלי גלעד שמואלי, אשר היה אחראי גם לבימוי הקליפים. 

לצד זאת, מכריז גלעד שגב כי האלבום תורגם גם למופע, שמתוכנן לעלות בארה"ב וקנדה בסיבוב ארוך במאי. לאור רצונו העז של שגב להנציח כמה שיותר גיבורים בפרויקט המיוחד ולאור בקשות של המשפחות השכולות, החליט המוסיקאי להרחיב את מסגרת הפרויקט לספר גיבורים.
מדובר בספר שירים המוקדש לחללי צה"ל שנפלו במערכה בעת הגנה על המולדת. מי שהשתתף בפרויקט ההנצחה המיוחד של גלעד שגב הוא נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, אשר כתב מספר מילים בתחילת הספר. עוד מספר שגב, כי כל הכנסות ההפצה של האלבום החדש ושירי הפרויקט העתידיים יועברו לתושבי העוטף ונפגעי הקרבות ואף יושקעו בפרויקטי הנצחת הנופלים.

 



גלעד שגב, שהתפרסם לראשונה עם ״עכשיו טוב״, שיר הנכתב לזכר אחיו סרן שרון שגב, רואה ביצירה זו תחושת שליחות: ״כמו כל העם שלנו אירועי ה-7.10 היכו בי והציפו המון דברים. אומרים שכשהתותחים רועמים המוזות שותקות אבל במקרה שלי הגבורה האדירה שהתגלתה בקרב רבים בעם שלנו עוררה בי השראה עצומה. רציתי לתת למשפחות הגבורה מה ש'עכשיו טוב' נתן למשפחה שלי".


(צילום: יח"צ)

עוד הוסיף שגב: "עם הזמן הבנתי שהכתיבה היא גם התפקיד שלי כרגע, וכמו אמנים רבים אחרים עלה בי הרצון לנסות ולהנציח את הגיבורים כמה שיותר.  זו זכות עצומה עבורי לקחת חלק בעבודה משותפת עם המשפחות בכדי לספר את סיפור הגבורה של יקיריהן, סיפורי גיבורים שמהווים למגדלור ומקור ריפוי לעם שלנו מעכשיו ולעתיד".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה