תרבות ופנאי

עידן עמדי ידליק משואה ביום העצמאות? הפניה המרגשת לזמר נחשפת

פרסום ראשון: עידן עמדי, שנמצא לאחרונה בהליך שיקום לאחר שנפצע באורח קשה בעזה, קיבל פניה מהוועדה הציבורית לבחירת משיאות ומשיאי המשואות להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ה-76 של מדינת ישראל. לפי מקורבים, עמדי שוקל וטרם החזיר תשובה
רוני שיינר |  3
עידן עמדי (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
הזמר והיוצר עידן עמדי (36) קיבל פניה מהוועדה הציבורית לבחירת משיאות ומשיאי המשואות, להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ה-76 של מדינת ישראל, שייערך בערב יום העצמאות בהר הרצל. עמדי, לפי מקורבים, ביקש לשקול את הנושא וטרם החזיר תשובה. 
את הטקס החגיגי, שמתקיים השנה בצל מלחמת "חרבות ברזל", ינחו תמיר סטיינמן ומגי טביבי. 
 
עמדי, כזכור, נפצע בעת לחימה בעזה. פציעתו הייתה כה קשה, עד שבהתחלה הוא הוגדר כחייל אנונימי ולא ניתן היה לזהותו. פציעתו והליך החלמתו ריתקו וריגשו מדינה שלמה. אמנים רבים הקדישו לעמדי מחוות, והוא קיבל חיקוי שנוי במחלוקת בתוכנית "ארץ נהדרת".  
לאחר שמצבו התייצב, קיים עמדי מפגש עיתונאים, בו שחזר את רגעי פציעתו וסיפר בדמעות על חבריו שנפלו בקרב. "הגעתי לבית החולים שרוף, מפויח. גופי ונפשי אמנם נפגעו, אבל רוחי חזקה מאי פעם. אשוב ליצור, לשיר ולשחק. אם אלוהים ייתן לי כוח, גם אשוב להילחם למען המדינה שלי", אמר אז. 
עמדי הוסיף: "נאמר לי 'אתה גיבור', 'סמל', אבל חשוב לי לדייק, אני חלק מאלפי פצועים וחיילי מילואים". דבריו המרגשים הובילו לתגובות רבות מצד קולגות למקצוע. בין המגיבים היה ארז טל, שכתב: "יש להושיב את כל הפוליטיקאים, והמתלהמים והמצייצים והמתחכמים ולהכריח אותם לראות את מה שאמר עידן עמדי היום מההתחלה ועד הסוף. עידן אנחנו עפר לרגליך". 
מאז ששוחרר מבית החולים, נמצא עמדי בהליך שיקום ביתי. הוא העלה בשבועות האחרונים סטוריז מעטים בחשבון האינסטגרם שלו, כאשר בחלקם הוא מצולם כשהוא מנגן בגיטרה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ארז טל?
    רז 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה והחבר שלך אברי גלעד , אתם עפר לרגליו של עמדי ושל כל חיילי צה"ל שנלחמים בעזה . אתם שניכם שדאגתם קודם כל לקריירה שלכם . הלכתם לגלי צה"ל במקום לשרת בצה"ל בתפקידים משמעותיים .. איכס פשוט להקיא על שניכם . ואתה עוד מטיף לאחרים? ישנם פוליטיקאים שאתה וחברך כבר לא תעשו עשירית ממה שהם עשו למען המדינה . העיקר לשבת מול מיקרופון ולנבוח בלי אבחנה . תתבייש במקומכם לא הייתי מבקר לעולם נשים אחרים .
    סגור
  • 2.
    בחירה ראויה של שרה ראויה הרבה פחות (ל"ת)
    אביב 03/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הוא האדם הכי מתאים להדליק משואה
    דבורה 03/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחירה נכונה, מרגשת ומדויקת
    סגור