תרבות ופנאי

דובר קוסאשווילי חוגג: הסרט "חתונה מאוחרת" מגיע לבמות

סרט הקולנוע חתונה מאוחרת בבימויו של דובר קוסאשווילי, שיצא לאקרנים בשנת 2001, זוכה לעיבוד בימתי בתיאטרון הבימה. על הבמה יככבו בין היתר אסתי זקהיים, צביקה הדר, יעל אלקנה ומיכאל אלוני 

מערכת ice | 
תיאטרון הבימה (צילום יהודית גרעין-כל, מתוך אתר פיקיויקי)
סרטו עטור הפרסים של דובר קוסאשווילי "חתונה מאוחרת", קיבל עיבוד בימתי לראשונה ויוצג החל מחודש הבא התיאטרון הלאומי הבימה. בהשתתפות צביקה הדר, דוד קיגלר, אסתי זקהיים, מיכאל אלוני, אורי דב, יוסף בלופרב, יעל אלקנה, עמי סמולרצ׳יק ועוד. הסרט הוקרן במדינות שונות בעולם, ובהן ארצות הברית, צרפת והממלכה המאוחדת.
כמו כן, הסרט זכה בטקס פרסי אופיר בעשרה פרסים, בקטגוריות הבימוי, העריכה, המוזיקה, התסריטאות, הפסקול והמשחק. בנוסף, הסרט ייצג את ישראל בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בתחרות האוסקר, אך לא נבחר בין חמשת המועמדים הסופיים. 
במרכז העלילה נמצא זאזא בן ה־32 שעל פי המסורת הגרוזינית אמור להתחתן עם צעירה מבית מכובד ובפועל מסתיר אהובה סודית - גרושה ואם לילדה. הסרט זכה בעשרה פרסי אופיר, ונחשב לאחד מהסרטים הישראליים המצליחים ביותר.
הבמאית, שיר גולדברג סיפרה בראיון לכלכליסט: "בהתחלה לא ידעתי כמה הוא יאהב את האדפטציה שעשינו, ששונה מהסרט, אבל דובר הוא אדם מאוד נדיב והוא אמר: 'זו יצירה שלך ואני מסתכל מהצד'. הוא מאוד מחבק את זה, מגיע לפעמים לחדר החזרות ואוהב את מה שהוא רואה. הנדיבות היצירתית שלו היא משהו לא מובן מאליו, קשה לשחרר יצירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה