קריפטו

מעל ל-7 מיליארד דולר: זוהי פלטפורמת המסחר בקריפטו המנוצלת לרעה

משתמשים רבים מבצעים מסחר במטבעות קריפטו באינטרנט באופן חוקי, אך יש גם את מי שינסה להשתמש במטבעות אלו בשביל להלבין כסף גנוב. דרך הפלטפורמה Tornado Cash הולבנו למעלה מ-7 מיליארד דולר בארבע השנים האחרונות. "יש צורך דחוף בנקיטת אמצעי אכיפה", אמרו מחברת האבטחה Certik
מערכת ice | 
עוקץ קריפטו (צילום shutterstock)
ביטקוין הוא אחד מהמטבעות הנפוצים ביותר שנים האחרונות בשוק הקריפטו העולמי. משתמשים רבים משקיעים במטבע באמצעות פלטפורמות שונות הזמינות להם באינטרנט, אך יש גם את אלו המנצלים את הנוחות של מערכות ההשקעה למטרות קצת פחות אתיות – כמו הלבנת כספים.
ע"פ נתוני המשרד לבקרה על נכסים זרים של ארה"ב (OFAC), בשנת 2022, שירות המסחר במטבעות הקריפטו "Tornado Cash" היה הבחירה המובילה ביותר של ההאקרים בשביל להלבין מטבעות קריפטו גנובים. המשרד טוען כי יותר משבע מיליארד דולר הולבנו באמצעות פלטפורמה זו מאז שנת 2019.
נתונים שנותחו על ידי חברת האבטחה Certik, הראו כי יותר מ-300 מיליון דולר שנגנבו הגיעו בסופו של דבר לביטקוין. לאחרונה, בגלל פיקוח מחמיר שבוצע כלפי Tornado Cash, האקרים מנסים למצוא חלופות אחרות, אך לעת עתה חגיגת הגניבות נמשכת.
הסיבה שאותם גנבים רבים מעדיפים להשתמש בפלטפורמות מסחר כדוגמת זו שהוזכרה כאן, היא בגלל הקלות בה ניתן להעביר סכומים אדירים של כספים באופן אנונימי לגמרי ובטוח. ג'ו גרין, ראש צוות בחברת Certik, אמר כי חשוב להבין שלצד העובדה שמשתמשים רבים יכולים לבצע בעזרת הפלטפורמה עסקאות בנוחות ובאופן חוקי, ניתן למצוא גם את אלו שיעשו בה שימוש לרעה.
חברת האבטחה הסבירה כי בעוד ש-Torando Cash  נותרה האופציה ה"מתאימה" עבור פשעי סייבר בקנה מידה יחסית קטן, היא הדגישה כי גם גניבות בקנה מידה גדול של למעלה מ-50 מיליון דולר הפכו לאופציונליות בעזרת התוכנה תודות לפשטות המערכת וליתרונות האנונימיות שבה.
גרין אמר כי ככל שטקטיקות הלבנת הקריפטו מתפתחת, יש צורך דחוף בנקיטת אמצעי אכיפה נגד פשעים אלו. "אולי האמצעי היעיל ביותר כנגד התופעה הוא מעקב נרחב אחרי תנועות של כספים מולבנים. שיתוף המידע עם הגורמים הרלוונטיים הוא גם צעד חשוב שחייב להתבצע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה