קריפטו

עוקץ הקריפטו שמסכן אתכם נחשף: ככה יפילו אתכם בפח

סופוס חושפת שתי הונאות CryptoRom: ההונאות הופכות לנפוצות ומתוחכמות יותר, באחת מההונאות, הקימו פושעי הסייבר זירה מזויפת למסחר בזהב והצליחו לגנוב חצי מיליון דולר במטבעות מבוזרים;  בשני המקרים, טירגטו פושעי הסייבר את חוקר האיומים הראשי בסופוס
מערכת ice | 
הקריפטו מתרסק (צילום unsplash, pexels)
סופוס, חברת אבטחת המידע והסייבר המובילה וספקית פתרונות אבטחת סייבר כשירות, מפרסמת היום מחקר  של שתי הונאות  CryptoRom פעילות  ונרחבות (המוכרות בסינית בשם 'שה זו פאן' או בתרגום חופשי: פיטום חזירים), המופעלות על ידי ארגוני פשיעה מאסיה.
מדובר בסוג הונאה מתוחכם ומאורגן שמטרתו לגנוב מהקורבנות סכומים גבוהים. אחד מארגוני הפשיעה פועל מהונג קונג ומפעיל זירה מזויפת למסחר בזהב, בעוד שהארגון השני שפועל מקמבודיה עם  קשרים לארגוני פשיעה מסין, הצליח כבר לגנוב חצי מיליון דולר במטבעות מבוזרים (קריפטוגרפים) מקורבנות ההונאה תוך חודש אחד בלבד.

בשני המקרים, טירגטו פושעי הסייבר קשר את שון גלאגר, חוקר האיומים הראשי בסופוס, ישירות בטוויטר ובמסרונים, ולא דרך אפליקציות היכרויות כפי שהיה נהוג עד כה. במחקר הראשון מתוך שניים שפורסם היום, "Fool’s Gold: Dissecting a Fake Gold Market Pig Butchering Scam,' נחשפת דרך הפעולה של ארגון פשיעה מהונג קונג הממחישה את רמת התחכום שאליה הגיעו ההונאות מהסוג הזה.
"כבר שנתיים שאנחנו עוקבים אחרי הונאות CryptoRom האלו המתבצעות דרך אפליקציות היכרויות, ומדווחים עליהן. פושעי הסייבר יוצרים קשר עם קורבנותיהם באפליקציות היכרויות, רוקמים איתם יחסי אמון ואז משכנעים אותם להשקיע במטבעות מבוזרים (קריפטוגרפים) דרך אפליקציות מסחר זדוניות שבאמצעותן הם גונבים את כספם. אבל הונאות מסוג CryptoRom הן רק קצה הקרחון. מאז פרוץ מגפת הקורונה, הפכו ההונאות האלו לנרחבות יותר ומתוחכמות יותר. כיום, פושעי הסייבר הרחיבו את פעילותם לרשתות חברתיות, מסרונים ואפליקציות מסרים מיידים ומפתים את קורבנותיהם גם באמצעות סיפורים על התעשרות ממסחר בזהב ומתכות יקרות נספות. הם הולכים על כל הקופה," מסכם שון גלאגר, חוקר איומים ראשי בסופוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה