קריפטו

הבנק המרכזי בהצהרה דרמטית: "הקריפטו יגרום למשבר הכלכלי הבא"

הנגיד וסגן הנגיד של הבנק המרכזי בהודו התבטאו בחומרה נגד התחום: "הוא יגרום למשבר הכלכלי הבא", "מסכן את יציבות הכלכלה הלאומית" ו"הטכנולוגיה שהוצגה כסופה של הממשלה מתחננת שהממשלה תתערב בה"
יאיר מור |  3
קריפטו (צילום unsplash)
הבנק המרכזי של הודו מתנגד בקולניות לכל מה שקשור לעולם הקריפטו, והיום (רביעי) הבהירו זאת בכיריו פעם נוספת בכנס שבו התבטאו בחריפות רבה נגד שיתוף פעולה עם תחום המטבעות הדיגיטליים.
נגיד הבנק, שקטיקאנטה דאס, טען שהוא לא נמצא ב'מלחמה' נגד הקריפטו, אך הזהיר כי הקריפטו מסכן את יציבותה של כלכלת המאקרו הלאומית. "לאור ההתפתחויות של השנה האחרונה, כולל האירוע האחרון סביב FTX, אני לא חושב שצריך לומר עוד דבר; הזמן הוכיח שקריפטו שווה מה שהוא שווה היום" – כלומר, השווי שלו לא מובטח גם למחר.
הוא המשיך: "שינוי בערך של כל מוצר הוא פונקציה של השוק – אך בשונה מנכסים או מוצרים אחרים, הדאגה העיקרית שלנו עם הקריפטו היא שאין לו שום ביסוס כלל. אני חושב שקריפטו, או מטבעות קריפטו פרטיים, הם דרך 'אופנתית' לתאר מה שאחרת (היינו קוראים לו) פעילות ספקולטיבית לחלוטין. יש לאסור עליה, מפני שאם נאפשר לה לצמוח – בואו נגיד שנפקח עליה, אך נאפשר לה לצמוח – המשבר הכלכלי הבא יגיע ממטבעות קריפטו פרטיים".
גם סגן הנגיד, טי ראבי שנקאר, דיבר באופן נחרץ נגד הקריפטו ולעג למצב בשוק בשנה האחרונה: "הקריפטו סגר את 2021 בטענה שהכלכלה שהכרנו איטית, לא יעילה ומסורבלת (...) מאז מאי 2022, מטבעות הקריפטו איבדו מעט מהזוהר – שני שליש מערכם. הטכנולוגיה שהוכרזה כסופה של הממשלה והרגולטורים, מתחננת כעת בטירוף שנטיל עליה רגולציה".
השנה ביצעה הודו שורה של מהלכים במטרה להגביל את פעילות הקריפטו במדינה, כמו הטלת מס של 30% על רווחי קריפטו ו-1% על כל פעולת העברה של נכסי קריפטו. הדבר הוביל, בין היתר, לכך שבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, ביננס, השקיעה בשתי בורסות הקריפטו המובילות בהודו – CoinSwitch Kuber ו-CoinDCX – סגרה את השירות העצמאי שלה בהודו זמן קצר לאחר השקתו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שווה אפס
    אבי 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל הקריפטו למיניהם בלי יוצא מהכלל שווה אפס!!!
    סגור
  • 1.
    בנתיים מי שגורם למשברים זה הממשלות שמדפיסות המון כסף (ל"ת)
    א 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הפחד משתלט
    סתם אחד 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה נוח להעיד על המתחרים שלך שהם לא רלוונטים. הבנקים מפחדים וחא רוצים תחרות.
    סגור