קריפטו

שוק הקריפטו בדרך לרעידת אדמה? זו ההצעה של ארה"ב

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מוביל קריאה 'קריטית' לשינוי כללי המשחק בביטקוין וקריפטו גלובליים לאחר קריסת פלטפורמת FTX שהותירה את השוק בהלם
מערכת ice | 
הקריפטו מתרסק (צילום shutterstock)
הביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים עברו בדיקה חסרת תקדים בעקבות קריסת בורסת הקריפטו הגדולה FTX. הקריאות לפיקוח רגולטורי מחמיר גדלו לממדי ענק במהלך השבוע האחרון, כאשר כמות הכסף שחשבו שאבדו על ידי FTX וחברת האחות Alameda Research הגיעו לסכומים שמאיימים לבלוע את שוק הקריפטו הרחב.
כעת, בעקבות הכינוס האחרון של קבוצת 20 (G20) המדינות המתועשות באינדונזיה, מנהיגי המדינות המשתתפות כינו את הצורך בכללים בינלאומיים לניהול מרחב הביטקוין והקריפטו הצומחים במהירות "קריטית" ואמרו כי בעקבות הסיכונים הפוטנציאליים "יש למתן את היציבות הפיננסית".

"זה קריטי לבנות מודעות ציבורית לסיכונים, לחזק תוצאות רגולטוריות ולתמוך בשדה משחק שווה, תוך רתימת היתרונות של חדשנות", כתבו מנהיגי ה-G20, כולל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בהצהרה שפורסמה בבית הלבן. אתר אינטרנט בעקבות הפגישה השבוע בבאלי, אינדונזיה.
בחודש שעבר, קובעת הסטנדרטים הפיננסיים העולמית, מועצת היציבות הפיננסית (FSB) הציעה כללים שיכפיפו את חברות הקריפטו ואת השווקים לאותם כללים נוקשים השולטים בפיננסים מסורתיים.
"אנו מברכים על הגישה המוצעת של ה-FSB להקמת מסגרת בינלאומית מקיפה להסדרת פעילות נכסי קריפטו המבוססת על העיקרון של 'אותה פעילות, אותו סיכון, אותה רגולציה'", אמרו מנהיגי ה-G20, והוסיפו כי הם רוצים "להבטיח כי המערכת האקולוגית של נכסי קריפטו, לרבות מה שמכונה מטבעות יציבות מנוטרת בקפידה ונתונה לרגולציה, פיקוח ופיקוח חזקים כדי להפחית סיכונים פוטנציאליים ליציבות הפיננסית".
שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן אמרה שנפילת ה-FTX "מדגימה את הצורך בפיקוח יעיל יותר על שוקי מטבעות קריפטו", בהצהרה השבוע, והוסיפה כי אותן הגנות המוצעות בשווקים המסורתיים צריכות לחול על נכסי קריפטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה