קריפטו

הנתון המטורף נחשף: לכמה אנשים חייבת FTX כסף?

בורסת הקריפטו פושטת הרגל הגישה מסמך שמפרט את מצבה, וביקשה פטורים מנהלים מקובלים במקרה של פשיטת רגל – פשוט בגלל שהיא חייבת כסף לכל כך הרבה אנשים, שיהיה לה קשה מאוד לקיים את ההליך בצורה המקובלת
יאיר מור | 
הקריפטו מתרסק (צילום pexels, vecteezy)
נפילתה של בורסת הקריפטו FTX מצטיירת כאסון כלכלי לא קטן – וכעת מתברר כי מספר האנשים שהיא חייבת להם כסף כה גדול, עד שהיא נאלצה לבקש החרגה ממספר נהלים הקשורים בתיקי פשיטת רגל על מנת שתוכל להתמודד עם כמות הנושים המטורפת שלה.
לפי מסמך שהגישה החברה אתמול (שני) למערכת בתי המשפט הפדרלית האמריקאית PACER, קבוצת FTX חייבת כסף למאות אלפי אנשים לכל הפחות – וככל הנראה המספר האמתי הוא מעל מיליון. "כפי שפורט בבקשות החייבים, יש בתיקי פשיטת הרגל הללו יותר מ-100,000 נושים. למעשה, עשויים להיות יותר ממיליון נושים בתיקי פשיטת הרגל הללו", נכתב במסמך. "לכן, החייבים טוענים כי קיימת סיבה לשנות את הדרישה הזו כך שהחייבים יגישו רשימה משולבת של 50 הנושים הגדולים שלהם".
'הדרישה הזו' היא דרישה שכל גוף פושט רגל יגיש לרשויות רשימה של 20 הנושים הגדולים ביותר שלו. במקרה של FTX, מדובר בקבוצה בת יותר (הרבה יותר, למעשה, אם כי לא כולן חלק מההליך, ולא כולן רשומות בארה"ב) מ-100 חברות. כלומר, לפי החוק האמריקאי הקבוצה צריכה להגיש באזור 100 רשימות עם 20 שמות כל אחת, וסה"כ יותר מ-2,000 שמות. מעבר לעובדה שמדובר במספר מטורף, המסמך נמנע מלציין שלאור ההתנהלות התמוהה בלשון המעטה של החברה בכספי הלקוחות, שפוזרו כ"הלוואות" לחברות-בנות וחברות-אחיות ללא דיווח, יהיה מאוד קשה, עד בלתי אפשרי, לומר לגבי כל חברה כמה כסף הגיע (קרי: נגנב) מכל בעל חוב.
בקשה נוספת של החברה היא פטור מהסעיף בחוק המחייב אותה להודיע לכל בעל חוב על פשיטת הרגל במכתב בדואר או עם שליח עד הבית. כמובן, הסעיף הזה לא לוקח בחשבון חברה שאפילו לא יודעת את הכתובות הפיזיות של חלק מבעלי החוב שלה, אלא רק כתובות מייל, וכמובן שהמספר הגבוה שלהם הופך את עלות שליחת ההודעות לבזבוז כספים ענק ומיותר בכל מקרה.
החברה ציינה כי המנכ"ל החדש שלה, מומחה הפירוקים ג'ון ג'יי ריי השלישי, מינה מנהלים חדשים לחברות הקבוצה (המנהלת של החברה שנחשבת לסיבה לקריסה, Alameda Research, עד כה היתה בת זוגו של בנקמן-פריד, שמינה אותה לתפקיד ו"הלווה" לה כספי לקוחות), עובד מול יועצים מתחומי המשפט, אבטחת הסייבר והחקירות הפליליות, ונמצא בקשר עם "עשרות" רשויות ברחבי העולם, ובהן גם התובע הכללי ונציבויות ניירות הערך והמסחר בסחורות עתידיות בארה"ב, לחקירת הפריצה לכאורה ביום שישי, שהעלימה עוד מאות מיליוני דולרים מהקופה המדולדלת-ממילא של החברה.
במסמך מסופק גם הסבר להגשת המסמכים ההכרחיים להליך פשיטת הרגל רק שלושה ימים אחרי הבקשה עצמה: "FTX התמודדה עם משבר נזילות חמור, שאילץ את הגשת התיקים הללו באופן בהול ביום שישי האחרון. עלו שאלות לגבי ההנהגה של סם בנקמן-פריד וניהול מערך הנכסים והעסקים המורכב של FTX תחת ניהולו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה