קריפטו

הקריפטו בבחירות: מה עמדת המפלגות על המטבעות הדיגיטליים?

יש עתיד בעד כניסה של כמה שיותר חברות בתחום הקריפטו, וחד"ש תע"ל מתנגדים בתוקף לשימוש במטבעות הדיגיטליים שהינן ספקולציה קפיטליסטית טהורה | שאלנו את המפלגות על עתיד הקריפטו בישראל וככה הן ענו
מערכת ice | 
מפלגות וקריפטו (צילום vecteezy, ויקיפדיה)
הרגולציה של המטבעות הדיגיטליים בישראל עברה התקדמות משמעותית השנה, כשאר בשיאה במרץ השנה בנק ישראל חייב את הבנקים לקבל כסף שמקורו בקריפטו, כאשר חודשיים לפני כן בנק הפועלים כבר סלק עסקת קריפטו ב-2.5 מיליון דולר, ורק אתמול דווח כי בנק ישראל אישר לבנק לאומי להשיק את השירות פפר אינווסט שיאפשר ללקוחות לבצע סחר בשוק ההון עם מטבעות דיגיטליים.
המטבעות עצמם חווים ירידה לאחרונה, כאשר רוב המטבעות הדיגיטליים רחוקים מהשיאים אליהם הגיעו והסעירו את העולם. הביטקוין תקוע על שער ה-20 אלף דולר, האת'רים סביב ה-1,600 דולר, והדוג'קוין כמעט בשפל של 0.11 דולר.
מה המצע של המפלגות בכל הנוגע למטבעות הקריפטו? האם יאפשרו רגולציה וכניסה חופשית לאפיק התשלומים או יתנגדו כחלק מהמאבק בהלבנת ההון? שאלנו את המפלגות לקראת הבחירות את השאלה המסקרנות, וזו התשובה.
יש עתיד - ראש הממשלה יאיר לפיד
"בעד כניסה של כמה שיותר חברות בתחום הקריפטו לארץ"
"אנחנו בעד כניסה של כמה שיותר חברות בתחום הקריפטו לארץ, רק בשנה האחרונה כ- 2.5% מההשקעות העולמיות בתחום הקריפטו זרמו לישראל. ישנן חברות ישראליות בעמדות מפתח בשוק ש ל נכסים דיגיטליים, כאשר חברות ישראליות, כמו Fireblocks ו- Starkware מוערכות כיום בשווי של למעלה מ- 8 מיליארד דולר, כל אחת מהן".
המחנה הממלכתי - שר הביטחון בני גנץ
"להוביל מדיניות שתיתן את הדעת לכל השאלות הרגולטוריות"
"המחנה הממלכתי מכיר בכך שעולמות הבלוקצ'יין, המטבעות הדיגיטליים וה-Web3 על כל היבטיהם, כאן כדי להישאר, ויפעל להוביל מדיניות שתיתן את הדעת לכל השאלות הרגולטוריות המשמעותיות שעומדות על הפרק, בין בצד הסיכון הגלום בכך ובין בצד ההזדמנויות".

מטבעות קריפטו. צילום:.pexels.com
ישראל ביתנו - שר האוצר אביגדור ליברמן
"צריך לא לחשוש ממנו אלא פשוט לעשות אותו בצורה הנכונה"
בשם שר החקלאות עודד פורר: "השינוי הזה שחל בעולם בנושא הזה של קריפטו הוא תחום שאי אפשר להתעלם ממנו ועוד בזמנו כשהייתי חבר כנסת הגשתי שתי הצעות חוק בנושא הזה במטרה להסדיר את השימוש וגם להפוך את מדינת ישראל למובילה בתחום. אנחנו מובילים במחקר בתחום, יש לנו פה באמת ענף שהולך ומתפתח אבל צריך לא לחשוש ממנו אלא פשוט לעשות אותו בצורה הנכונה וזה דורש כמובן התגייסות של כל הגורמים יחד, בנק ישראל, רשות המיסים כדי לייצר את המתווה הנכון וכדי להוביל בתחום ברמה העולמית".
הציונות הדתית ועוצמה יהודית - בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
"ישראל צריכה להיות הרבה יותר פתוחה לשימוש בקריפטו"
בשם ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית: "מדינת ישראל צריכה להיות הרבה יותר פתוחה לשימוש בקריפטו. זה יקדם את ישראל ואת תעשיית הההייטק שלה".
העבודה - שרת התחבורה מרב מיכאלי
"איננו רואים סיבה לשנות זאת דווקא לטובת הקריפטו"
"עסקים שמעוניינים לקבל תשלום במטבעות קריפטו יכולות לעשות זאת גם כיום, בדומה למדינות רבות אחרות אין במדינת ישראל שום הילך חוקי שחובה לקבלו למעט השקל, כולל מטבעות ותיקים וחזקים כמו הדולר והאירו, ואיננו רואים סיבה לשנות זאת דווקא לטובת הקריפטו".
יהדות התורה | דגל התורה - משה גפני
"נגד המטבעות החדשים"
בשם ח"כ אורי מקלב נציג דגל התורה בסיעת יהדות התורה: "אנחנו כעיקרון כנגד המטבעות החדשים, משום שהם מייצרים בעיות רבות וכל המשנה מהנעשה עד כה ידו על התחתונה".
יהדות התורה | אגודת ישראל - יצחק גולדקנופף
"אלמד לעומק את הסוגיה"
"כשנידרש להכריע בעניין אלמד לעומק את הסוגיה, אבקש את חוות דעת גורמי מקצוע ולאחר מכן אוכל לגבש דעה מקצועית".
מרצ - זהבה גלאון
"לצד הקלה על החסמים, צריכה לבוא הסדרה קפדנית"
"השימוש במטבעות דיגיטליים בישראל אמנם נמצא בתחילת דרכו, אבל הוא הצצה לעתיד הכלכלה. זה הזמן להטמיע גם חשיבה סביבתית ולפעול לקידום רגולציה מתאימה שלוקחת גם את ההיבט הזה בחשבון. ההשקעות בתחום יכולות להביא לישראל עוצמה כלכלית בעתיד, ובמקביל לצמיחת הענף עלינו להסדיר את הרגולציה שתאפשר שימוש הולם, בטוח, וסביבתי במטבעות הדיגיטליים.
כריית המטבעות הדיגיטליים צורכת כמויות עצומות של אנרגיית חשמל, בהיקף שגדל ב-5 השנים האחרונות ביותר מפי 10. ברחבי העולם עולות היום שאלות המיסוי והרגולציה שתיטיב להתמודד עם ההשלכות הסביבתיות השליליות של התרחבות הענף, ועם פליטות הפחמן המזהמות הכרוכות בה.
לצד הקלה על החסמים, צריכה לבוא הסדרה קפדנית שתבטיח שלא ייעשה שימוש לרעה במטבעות דיגיטליים לטובת הלבנת הון או מימון טרור, וכן יאפשר שקיפות על שיוך המטבעות לאנשים פרטיים באמצעות ניטור מסוים של העסקאות. בכנסת הבאה יש להקים פורום שיכלול את כל השחקנים בענף, וידון בעיצוב הרגולציה בתחום.
חד"ש תע"ל - איימן עודה ואחמד טיבי
"מתנגדים לשימוש במטבעות קריפטו שהינם ספקולציה קפיטליסטית טהורה"
"אנחנו מתנגדים לשימוש במטבעות קריפטו שהינם ספקולציה קפיטליסטית טהורה. נתנגד להכנסת מטבעות וירטואלים ממין זה לשימוש מוסדר בישראל".
* מהליכוד ורע"מ לא נמסרה תשובה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה