קריפטו

מה יקרה למטבעות של דונלד טראמפ ביום שאחרי הבחירות?

המטבעות הפוליטיים הפכו בשנה האחרונה לאחד ממוקדי העניין המרכזיים בשוק הקריפטו הספקולטיבי, כשהם ניזונים מהדרמה סביב הבחירות בארצות הברית. עם הבחירות בפתח עולה השאלה: האם ההייפ סביבם יימשך גם ביום שאחרי?
שרון בירקמן | 
קמלה האריס ודונלד טראמפ בעימות (צילום יוטיוב/ ABC News)
המסחר סביב מטבעות כמו TRUMP ו-MAGA, המבוססים על דונלד טראמפ, זינקו בפלטפורמות ניבוי פוליטי כמו פולימרקט; תמיכתו של טראמפ בביטקוין רק הוסיפה לעניין בשוק. זאת, בעוד מטבעות הקשורים לדמוקרטים, כמו אלו על שם קמלה האריס, נותרו בשולי הבמה.
מי שמשקיע במטבעות הפוליטיים יודע שעליו לקחת בחשבון תנודות קיצוניות. המטבע "Jeo Boden", למשל, הגיע לשיא באפריל והתרסק כמעט לגמרי לאחר שביידן פרשת מהמירוץ. ההשקעה במטבעות אלו תלויה באופן מלא במצב הפוליטי המשתנה.

בפולימרקט נרשם שיא של 986.2 מיליון דולר בהימורים על תוצאות הבחירות בין האריס לטראמפ והמירוץ צמוד מתמיד; אבל השאלה שמעסיקה את המשקיעים היא מה יקרה ביום שאחרי הבחירות: האם פלטפורמות הניבוי יצליחו לשמור על עניין מצד המשקיעים, או שהרווחים יתמוססו ברגע שזהות הזוכה תתברר. מנתוני Dune Analytics עולה שחודש ספטמבר יירשם כחודש שיא במסחר בפלטפורמות אלו; רוב הפעילות בספטמבר תתמקד בבחירות, הפלטפורמות עשויות לרשום ירידה משמעותית בהיקפי המסחר לאחר הבחירות.
על פי גוף הדירוג הפיננסי Weiss Ratings, קיימת אי ודאות לגבי המשך קיומם של המטבעות הפוליטיים. העניין במטבעות אלה קשור בעיקר לאירועים פוליטיים קצרי טווח, אומרים חוקרים בארגון, והם יצטרכו לפתח קהילה יציבה וערך אמיתי כדי שלא ייעלמו. עם זאת, אומרים בארגון, תמיד יהיו אירועים פוליטיים חדשים שיוכלו לחדש את העניין במטבעות, במיוחד אם יעלו מועמדים נוספים התומכים בקריפטו בעתיד. בנוסף, הם אומרים, מטבעות פוליטיים יכולים להתפתח במדינות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה