קריפטו

ייצוגית נגד פלטפורמת ה-NFT: מכרה ניירות ערך לא רשומים וחסרי ערך

לאחר שהרשות לניירות ערך הוציאה התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לפלטפורמת ה-OpenSea NFT, היא נתבעת כעת על ידי משתמשיה בטענה שמכרה להם ניירות ערך לא רשומים
שרון בירקמן | 
NFT (צילום freepik)
שניים ממשתמשי OpenSea, פלטפורמת NFT מהגדולות בעולם, הגישו נגדה תביעה ייצוגית בבית משפט פדרלי בארצות הברית בטענה שהפלטפורמה מכרה ניירות ערך לא רשומים. על פי דיווח של Law.com, התובעים טוענים כי כמה מה-NFTs שרכשו דרך הפלטפורמה, כולל פריטים מקולקציית Bored Ape Yacht Club, הפכו לחסרי ערך בשל אופיים הבלתי חוקי.
בתחילת החודש הוציאה הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) אזהרת Wells ל- OpenSea. אזהרת Wells היא הודעה רשמית מטעם הרשות שבכוונתה לנקוט בפעולת אכיפה בגין הפרות של חוקי ניירות ערך או רגולציה פיננסית. התובעים טוענים כי OpenSea עשויה לשאת באחריות למכירת ניירות ערך לא רשומים, שלהבנתם כוללים מספר NFTs שנמכרו דרכה. התביעה משווה את המקרה לפעולות קודמות של הרשות לניירות ערך מול פרויקטי NFT כמו Stoner Cats 2 ו-Impact Theory, שהורשעו במכירת ניירות ערך לא רשומים. התובעים טוענים כי ה-NFTs שרכשו עומדים בתנאי חוזה השקעה כפי שהוגדר במבחנים המשפטיים הרלוונטיים.

עוד טוענים התובעים כי הפלטפורמה הציגה רישומים מטעים שהובילו אותם לרכוש NFTs אותם הם מתארים כ"חסרי ערך וניירות ערך לא רשומים בלתי חוקיים". בנוסף, הם מאשימים את OpenSea בהפרת התחייבות כלפי המשתמשים על ידי חוסר ניהול מספק של השוק שלה לניירות ערך מסוג זה. כמו כן הם טוענים כי הפלטפורמה "התעשרה שלא כדין" בגביית עמלות והכנסות מעסקאות שידעה או הייתה צריכה לדעת שהיו קשורות למכירת ניירות ערך לא רשומים.
במרץ הודיעה רשת הקפה סטארבקס כי החליטה לסגור את תוכנית תגמולי ה-NFT שלה. בינואר, רשת המשחקים GameStop הודיעה על סגירת שוק ה-NFT שלה לאחר שהפחיתה את שירותי הקריפטו שלה בשנתיים האחרונות. לאחרונה, X, בבעלות אילון מאסק, ביטלה תכונה שאפשרה למשתמשי פרימיום להשתמש בתמונות NFT כתמונות פרופיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה