קריפטו

בלקרוק: ביטקוין הוא פתרון למצבים של חוסר יציבות כלכלית ופוליטית

דוח חדש של חברת ניהול ההשקעות הגלובלית בלקרוק: ביטקוין הוא "גיוון ייחודי" מול סיכונים גאופוליטיים ומוניטריים
שרון בירקמן | 
בית השקעות בלקרוק (צילום shutterstock)
דוח שפורסם על ידי בלקרוק ב-17 בספטמבר עוסק בפוטנציאל של ביטקוין (BTC) לשמש כהגנה ייחודית כנגד סיכונים גאופוליטיים ומוניטריים. "כשהקהילה הגלובלית של משקיעים מתמודדת עם מתח גאופוליטי גובר, דאגות לגבי מצב החוב והגירעונות של ארצות הברית, ותחושת חוסר יציבות פוליטית ברחבי העולם, ביטקוין עשוי להיתפס כמגוון ייחודי יותר כנגד סיכונים פיסקליים, מוניטריים וגאופוליטיים שהמשקיעים עשויים להתמודד איתם בפורטפוליו שלהם", נכתב בדוח.
על פי הדוח, בשל "מאפיינים ייחודיים" ביטקוין אינו מתאים לקטגוריות הנכסים המסורתיות "סיכון גבוה" או "סיכון נמוך". זאת, כיוון שלמרות התנודתיות שלו ותנועות קצרות-טווח עם מניות, הגורמים המניעים את התשואות של ביטקוין לאורך זמן אינם מקושרים עם תשואות פורטפוליו אחרות. "בעוד שביטקוין היה תנודתי וראה פרקי זמן קצרים של תנועות משותפות עם מניות, הקורלציה הארוכה שלו עם מניות ואגרות חוב הייתה נמוכה מאוד ותשואותיו ההיסטוריות הארוכות טווח היו גבוהות משמעותית מכלל הקטגוריות העיקריות של נכסים".

הדוח מכיר גם בסיכונים הקשורים לביטקוין, כולל תנודתיות, אתגרים רגולטוריים וחוסר הוודאות סביב אימוצו כנכס תשלום עולמי. למרות הסיכונים הללו, מחברי הדוח טוענים כי התכונות הייחודיות של ביטקוין עשויות לספק גיוון משמעותי למשקיעים, במיוחד בשוק עם סיכונים גאופוליטיים ופיננסיים גוברים. ביטקוין יכול להוות פתרון יעיל במצבים של חוסר יציבות כלכלית ופוליטית.
קרן הביטקוין המובילה של בלקרוק, IBIT, חוותה בשבועיים האחרונים האטה משמעותית בגיוסים. עם זאת, IBIT ממשיכה להיות קרן הביטקוין המובילה מאז השקת תעודות הסל של ביטקוין בארצות הברית בינואר. מאז תחילת השנה, IBIT גייסה כ-21 מיליארד דולר, לעומת המתחרה הקרוב ביותר שלה, Fidelity Wise Origin Bitcoin Fund (FBTC), שצברה 9.7 מיליארד דולר נטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה