קריפטו

זו העיר המשונה שבה (אולי) ייבנה מכרה הקריפטו הגדול בעולם

חברת הכרייה Riot Platforms רוצה לבנות את מכרה הקריפטו הגדול בעולם בעיר קטנה וענייה בטקסס. התושבים המומים
שרון בירקמן | 
קריפטו (צילום shutterstock)
מאה קילומטר דרומית לדאלאס, בעיר בשם קורסיקנה, עשוי להיבנות מכרה הקריפטו הגדול בעולם – והתושבים לא ממש מרוצים מהרעיון. לפי התוכניות של חברת הכרייה Riot Platforms, המכרה יכסה שטח של מאות דונמים ויהפוך בפועל אזור כפרי ושקט לאחד המרכזים הגדולים ביותר בעולם לכריית מטבעות דיגיטליים. כל זה, כמובן תוך שימוש נרחב באנרגיה ותשתיות מקומיות.
כעת, תושבי העיר קרועים ביניהם בשאלת הקמת המכרה. "מעולם לא דמיינו שהעיר שלנו תיבחר לפרויקט כזה", אמרה מייסדת ארגון "הקואליציה הטקסנית נגד כריית קריפטו", תושבת קורסיקנה בעצמה. לדבריה, המתקן יפגע בסביבה, יכביד על תשתיות החשמל הרעועות, ויגרום לעלייה בזיהום ובבעיות רעש.
גורמים עירוניים, לעומת זאת, רואים בפרויקט הזדמנות כלכלית שתציל את העיר ותקדם אותה למאה ה-21. מכרה הביטקוין של Riot Platforms צפוי למשוך השקעות מחברות טכנולוגיה נוספות וחברות שירותים, ליצור מקומות עבודה ולהחזיר את הצמיחה לאזור.
בקורסיקנה מתגוררים היום כ-24 אלף איש. העיר היתה מרכז תעשיית הנפט של טקסס החל מהמאה ה-19, אך זו דעכה ככל שעתודות הנפט התדלדלו והתחרות עם מאגרים אחרים התגברה. העיר התקשתה למשוך אליה תעשיות אחרות שיספקו תעסוקה ותמיכה כלכלית לתושביה; כשישית מתושביה נמצאים היום מתחת לקו העוני והתשתיות העירוניות מוזנחות וזקוקות לשדרוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה