קריפטו

השוק מוצף במטבעות קריפטו של סלבס; הם לרוב לא מחזיקים יותר משבוע

ככל שצצים יותר ויותר מטבעות מם כך התחום קורץ יותר לנוכלים, חלקם מקדמים את המטבעות שלהם באמצעות סלבס
שרון בירקמן | 
אנדרו טייט וקריפטו (צילום shutterstock, יוטיוב/ isandrewtate)
מגמת מטבעות המם (Memecoins) של סלבריטאים ממשיכה להתרחב עם מטבעות חדשים. השנה האחרונה כונתה על ידי רבים כ"עונת מטבעות המם" (Memecoin Season), אחרי שמספר מטבעות מם חוו עליות ערך קיצוניות. מטבעות מם הם סוג של מטבעות קריפטוגרפיים הנחשב לתנודתי במיוחד. לעיתים קרובות הם מבוססים על מם אינטרנטי או התייחסות לתרבות הפופולרית, ולרוב חסרי שימוש מעשי אמיתי. דוגמאות למטבעות מם שזינקו הן למשל Dogwifhat, שצמח ביותר מ-2000% בששת החודשים הראשונים של השנה, ו-Pepe, שצמח ביותר מ-1000% במהלך השנה האחרונה.
 
הפוטנציאל לרווחים גבוהים אפילו במונחי קריפטו הפך את שוק מטבעות המם לכר פורה לנוכלים שמנסים לנצל אנשים המחפשים להתעשר במהירות – ולפעמים הם נעזרים בשמות מוכרים שיעזרו להם להגיע לקורבנות. 
 
 
ההיסטוריה מראה שבכל מחזור של שוק שורי סלבריטאים נוהרים אחרי הטרנד החם. ב-2017, לדוגמה, אסימונים שונים קודמו באמצעות הצעות מטבע ראשוניות (ICO) שנתמכו על ידי סלבריטאים כמו פריס הילטון, המתאגרף פלויד מייוות'ר והשחקן ג'יימי פוקס. מרבית הפרויקטים הללו התבררו ככישלונות, כשמחקרים מצביעים על כך שיותר מ-80% מפרויקטי ה-ICO ב-2017 היו הונאות. על הסלבריטאים המעורבים נגזרו לרוב קנסות בלבד.
 
בין 2021 ל-2022, עם מגמות ה-NFT והמטאוורס, סלבריטאים השתמשו בטכנולוגיות הללו לקידום אישי. גם כאן, שמות כמו ג'ייק פול, דיג'יי חאלד, דיוויד דובריק ומייוות'ר היו מעורבים בפרויקטים שהתגלו בסופו של דבר כהונאות.
 
ב-2024, הסלבס קפצו על הטרנד הלוהט החדש: מטבעות מם. מטבעות עם שמות שמחקים סלבריטאים כמו "דולנד טרמפ" (TREMP) ו"ג'ו בודן" (BODEN) כבר נרשמו בבורסות מרכזיות. בסוף מאי, מפורסמים כמו איגי אזליה, קייטלין ג'נר, הראפר ליל פאמפ והמשפיען אנדרו טייט הצטרפו לטרנד מטבעות המם. המטבע של ג'נר זינק במהירות לשווי שוק של 48 מיליון דולר, וקרס מאוחר יותר לשישה מיליון. ג'נר עבדה עם מקדם הקריפטו סאהיל ארורה והאשימה אותו שגנב ממנה "המון כסף". 
 
הצצה לאחד האופנים שבהם השיטה עובדת אפשר לראות במקרה של אזליה. ארורה אסף ככל הנראה כ-380 אלף דולר במכירה מוקדמת של מטבע משלו על שם איגי אזליה - IGGY. באמצעות קבוצת הטלגרם שלו, XO, ארורה רמז כי אזליה תהיה הסלבריטאית הבאה שתשתף איתו פעולה להשקת מטבע מם דרך Pump.fun. ארורה  פרסם כתובת וביקש מחברי הקבוצה לשלוח מטבעות סולנה (SOL) כדי להיכנס למכירה מוקדמת של המטבע העתידי. בתחילה המכירה הוגבלה למאה ארנקים בלבד, אך הורחבה לבסוף לאלף. הארנק שביצע את המכירה המוקדמת מחזיק בלמעלה מ-380 אלף דולר בקריפטו. אזליה השיקה בעצמה מאוחר יותר את המטבע שלה, MOTHER. משתתפי המכירה המוקדמת, כמובן, לא קיבלו את הטוקנים שלהם.
 
כניסת הסלבריטאים לתת-תחום בקריפטו לרוב מסמנת שסופו מתקרב, כפי שניתן לראות מהירידה החדה בנפחי המסחר ובמחירי מטבעות המם בחודשים האחרונים. גורמים בתעשייה, כמו מקס ג'ונס, מייסד-שותף של פלטפורמת ההשקה MemePad, טוענים שהצלחת מטבעות המם של סלבריטאים תלויה בקידומם ברשתות החברתיות. לטענתו, השוק לא יכול להחזיק לאורך זמן, וכבר חלה ירידה בנפח המסחר היומי של מטבעות המם ממאה מיליון דולר בשבוע ל-38 מיליון דולר בלבד. לדבריו, רוב פרויקטי המטבעות מם שנוצרו לאחרונה על ידי סלבריטאים אינם מחזיקים מעמד מעבר לשבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה