קריפטו

יצא בזול? מייסד בינאנס יישב בכלא ויישלם עשרות מיליונים

לאחר סערה תקשורתית רבה והסדר טיעון חריג שבו הסכימו זהאו ובינאנס לשלם מיליארדי דולרים בקנסות, היום נגזר דינו של זהאו והוחלט כי יישב ארבעה חודשים במאסר, על אף שהתביעה ביקשה שהוא יישב בכלא 3 שנים
מערכת ice | 
צ'אנגפנג ז'או מנכ"ל בינאנס (צילום vecteezy, יוטיוב/ Binance)
בנובמבר 2023, צ'נפנג זהאו ובורסת הקריפטו אותה ייסד, בינאנס, הודו באשמה בסעיפי הלבנת הון ושילמו קנסות בגובה של 50 מיליון דולר ו-4.3 מיליארד דולר בהתאמה, למשרד האוצר, הוועדה לפיקוח על מסחר בחוזים עתידיים וסחורות (ה-CFTC), ורשות המסים. היום (רביעי) בית המשפט החליט להשית על זהאו ארבעה חודשי מאסר בפועל בנוסף לקנסות, על אף שהתביעה ביקשה כי הוא יקבל 3 שנים.
במכתב מפורט שהגיש לאחרונה לשופט האחראי על התיק, התנצל זהאו על מעשיו: "אני מתנצל על ההחלטות הלא נכונות שלי ולוקח אחריות מלאה על מעשיי. במבט לאחור, הייתי צריך להתמקד ביישום שינויים בפיקוח ובציות כבר בימיה הראשונים של בינאנס, אך לא עשיתי זאת".

בנוסף, לשופט נשלחו מכתבים החתומים על ידי חברים ומכרים רבים של מייסד בינאנס, וביקשו להמתיק את גזר הדין, תוך הצגת זהאו כאיש משפחה מסור ונורמטיבי, שעונש המאסר שביקשו התובעים (עד 3 שנים), יהווה מכה איומה וקשה מדי עבורו. על פי גזר הדין, לא מן הנמנע כי השופט החליט להתחשב בדברים שכתבו לו זהאו ומכריו.
כאשר ייכנס זהאו לכלא כדי לרצות את מאסרו, הוא ירשם בספרי ההיסטוריה כאדם העשיר ביותר שישב בכלא פדרלי בארה"ב. - וההון האישי הקשור איתו, בשווי של 43 מיליארד דולר, יישאר ללא פגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה