קריפטו

שוק הקריפטו בלחץ? אירוע חציית הביטקוין מתקרב בצעדי ענק

פעם בארבע שנים, חוגגים ביטקוינרים בכל רחבי העולם את חציית בלוק הביטקוין. בשבת הקרובה, המסיבה מגיעה לישראל באירוע חגיגי של איגוד הביטקוין הישראלי בתל אביב ובהשתתפות קהילת ותעשיית הקריפטו המקומית. המנכ"לית נעה משיח: "אין דרך לעצור את ביטקוין"

מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
איגוד הביטקוין הישראלי ושגרירות הביטקוין יחגגו במוצאי שבת את החצייה הרביעית של בלוק הביטקוין, במסיבה במועדון הספוטניק בתל אביב בהשתתפות בכירי תעשיית הקריפטו המקומית וקהילת הביטקוין הישראלית. מנהלי חברות טכנולוגיה, מחזיקי ביטקוין, ועובדים בתחום הקריפטו.
כולם צפויים לחגוג יחד את חציית הבלוק בפעם הרביעית, עם שתי רחבות ריקודים, שלושה DJ's ועוד הפתעות מיוחדות. הכניסה חופשית כאשר פורום חברות הקריפטו, הבלוקצ'יין וה-Web 3.0 נמנה עם נותני החסות של האירוע. בביטקוין, בניגוד למטבעות המדינתיים, כמות הכסף ידועה מראש ונקבעה בפרוטוקול כבר ביום היוסדו ב-2009.
 
אין אפשרות להדפיס כספים ולדלל את ערך המטבע כמו בדולר או בשקל. אם לא די בכך שכמות המטבעות הסופית ידועה מראש, גם קצב "ההדפסה" ידוע מראש והוא בקצב יורד: בתחילת הדרך נכרו 50 מטבעות בכל בלוק חדש שנוצר, כעבור כ-4 שנים ירדה התמורה לבלוק ל-25 מטבעות, בשנת 2016 נחתכה הכמות הזאת ל- 12.5 מטבעות ובשנת 2020 ירד הפרס לכורים ל- 6.25 מטבעות לבלוק (שהם כ-900 מטבעות חדשים ביום).
בכל פעם כזו כמות המטבעות החדשים נחתכה בחצי ולכן קוראים לאירוע "חציה" (halving באנגלית). בימים הקרובים צפויה החציה הבאה וכמות המטבעות החדשים שיונפקו בכל בלוק תהיה 3.125. "אנחנו חוגגים כי מבחינתנו משמעות אירוע החצייה היא שאין דרך לעצור את ביטקוין, כמה דברים בעולם שנקבעו לפני 15 שנה באמת התרחשו?! ביטקוין פועל לפי התכנון וההבטחות", אמרה נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי.
"למרות שנוספו במהלך השנים מיליוני מצטרפים לקהילה, ארנקים חדשים, קרנות סל, משקיעים, מפתחים וחברות - עדיין אף אחד לא יכול להשתלט ולשנות את האמון הכי בסיסי במה שביטקוין מבטיח - שלעולם יהיו רק 21 מיליון ביטקונים ולא ייווצר כסף חדש יש מאין". 
 
image.png
(צילום: איגוד הביטקוין הישראלי) 
איגוד הביטקוין הישראלי הוקם ב-2014 על מנת לקדם את תעשיית הנכסים הדיגיטליים בארץ ולאגד את קהילת המשתמשים דרך כנסים ואירועים. האיגוד שם לעצמו למטרה לסייע בבניית מסגרות רגולטוריות לפעילות בביטקוין, ליצור מודעות לנושא ולקדמו בקרב הציבור הישראלי, לטפח את קהילת הביטקוין הישראלית ולתמוך בעסקים וחברות סטארט-אפ המבקשות להשתמש בביטקוין או לפתח מוצרים, שירותים וטכנולוגיות המקדמות אותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה