כסף וצרכנות

ביטוח לאומי מחלק מענק חדש של 3,000 שקל: מי הזכאים?

מענק עידוד חזרה לעבודה" חדש, אשר ישולם למפונים ולמי שעובד אצל מעסיק באזור מפונה עבור חודשים נובמבר, דצמבר 2023. אם תהיה הארכה נעדכן באתר. סכום המענק עומד על 3,000 שקל בחודש. הגשת בקשה באמצעות המעסיק  המעסיק צריך להגיש בקשה למענק עבור העובד בכל חודש באופן מקוון באתר
מערכת ice |  4
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
ביטוח לאומי מודיעה על "מענק עידוד חזרה לעבודה" חדש, אשר ישולם למפונים ולמי שעובד אצל מעסיק באזור מפונה, בהתאם לעמידה בתנאי הזכאות. באתר הרשמי של הבטח"ל פורסמו התנאים לזכאות.
בהודעת הביטוח הלאומי נכתב: "​למענק זכאי אחד מאלה: עובד שכיר, תושב ישראל שמקום מגוריו הקבוע (לפי כתובת המגורים ברשות האוכלוסין וההגירה) ביישוב מפונה, והוא עובד בכל מקום בארץ. עובד שכיר, תושב ישראל שמקום מגוריו הקבוע (לפי כתובת המגורים ברשות האוכלוסין וההגירה) בכל מקום בארץ, והוא עובד אצל מעסיק באזור מפונה.

תנאי הזכאות
העובד חזר או ממשיך לעבוד אצל אותו מעסיק שעבד אצלו, לפחות באחד מהחודשים יולי–ספטמבר 2023. העובד הגיע פיזית למקום העבודה לפחות 11 ימים בחודש. המעסיק אינו מעסיק ציבורי.
תקופת הזכאות נכון להיום ניתן לקבל מענק עבור חודשים נובמבר, דצמבר 2023. אם תהיה הארכה נעדכן באתר. סכום המענק עומד על 3,000 שקל בחודש. הגשת בקשה באמצעות המעסיק  המעסיק צריך להגיש בקשה למענק עבור העובד בכל חודש באופן מקוון באתר.
עבור כל חודש יש להגיש בקשה בתחילת החודש הבא. לדוגמה: עבור חודש נובמבר ניתן להגיש בקשה מתחילת חודש דצמבר. בימים אלה אנו עובדים על פיתוח טופס מקוון להגשת הבקשה. נעדכן באתר כשהטופס יעלה. העובד יקבל הודעת sms מהביטוח הלאומי על הגשת הבקשה.
מתי ישולם המענק?
בקשה שתאושר מ-1 עד 18 בחודש – תשולם ב-21 באותו החודש.
בקשה שתאושר מ-19 עד 28 בחודש – תשולם ב-2 לחודש הבא.
בקשה שתאושר מ-29 עד 31 בחודש – תשולם ב-21 לחודש הבא.
חשוב שתדעו! תוכלו לקבל מידע על אישור הבקשה ומועד התשלום באתר האישי או בצ'אט עם נציג אנושי באתר. העובד יקבל את המענק לחשבון הבנק שלו שמעודכן בביטוח הלאומי. לא ניתן לקבל מענק עידוד ומענק תמרוץ עבור אותו חודש. מי שזכאי למענק עידוד ומענק תמרוץ באותו חודש – יקבל את המענק הגבוה מביניהם. מי שזכאי למענק עידוד אצל יותר ממעסיק אחד באותו חודש – יקבל רק מענק אחד. מי שזכאי למענק תמרוץ אצל יותר ממעסיק אחד באותו חודש – יקבל רק מענק אחד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מעלה הגת
    סיגל אלול 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האים אני זכאית למענק עבודה
    סגור
  • 3.
    העסק שלי התמוטט ואני אפילו לא מפונה. (ל"ת)
    מה איתי?? 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תזהרו
    חשבונאי 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נקרא "מענק" אבל אם שכרכם בחודשים האלה יהיה מעל סכום מסוים,תצטרכו להחזיר את הסכום(מנסיון בקורונה). יותר נכון מדובר בהשלמת הכנסה על תנאי
    סגור
  • 1.
    ביטוח לאומי נותן מענקים
    . 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל רק למפונים!!! ומה עם כל השאר???
    סגור