כסף וצרכנות

הטבות המס מתבטלות: זה הנזק שצפוי לכם ב-1.1.2024

בדיקת איגוד לשכות המסחר מגלה כי שורה של הטבות והפחתות מס צפויות לפוג בתקופה הקרובה. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "נוכח מצב החירום, על משרד האוצר להאריך תוקפן של הטבות והפחתות מס האמורות לפקוע עד לסיום שנה זו. כמו כן, יש לממש תוכניות עתידיות של האוצר, שכבר התקבלו"
מערכת ice |  6
רשות המסים (צילום shutterstock)
שורה של הטבות מס והפחתות מס צפויה לפוג בתקופה הקרובה. כך עולה מבדיקה שנערכה באיגוד לשכות המסחר. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר קורא היום לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' להאריך את תוקפן של הטבות והפחתות מס על מנת להקל על המגזר העסקי ועל הציבור הישראלי שמצויים במצב חירום.
המצב הנוכחי של 'מלחמת חרבות ברזל', צפוי להימשך עוד שבועות רבים. "כמו כן" אומר לין, "יש לממש את שאר התוכניות העתידיות של האוצר להפחתת מכסים או מסי קניה ולהקפיא כל כוונה של העלאת מיסים בעת הזו".
 
מהבדיקה עולה כי במסגרת  הטבות המס הצפויות לפוג בתוך כחודשיים צפויה התייקרות של מחירי הגז לבישול ולחימום, דווקא בתקופת שיא החורף. מהבדיקה עולה כי הבלו על גפ"מ צפוי להתייקר ע"פ התכנון המקורי בכ-30% בשנת 2024 ביחס לרמתו בשנת 2023. לייקור הגפ"מ צפויה השלכה משמעותית על מגוון שירותי תעשיה, מסחר ושירותים הנזקקים לגפ"מ לפעילויות חימום, בישול, אפיה , וכן ייקור ישיר ועקיף של העלויות למגזר הביתי.
בנוסף,  הטבות המס על מערכות בטיחות שונות לרכב דו גלגלי וכן הטבות מס כלי רכב תלת גלגליים שנועדו לשפר את הבטיחות בכבישים, צפויות לפוג ב 31 בדצמבר 2023.  כתוצאה מכך יתייקרו באופן מיידי כלי רכב הנדרשים לאוכלוסייה של למעלה מ- 160 אלף משקי בית. באיגוד קוראים להאריך את הוראת השעה שהעניקה הטבות מס על מוצרים אלה עד לסוף הרבעון הראשון של 2024.
במקביל, באיגוד לשכות המסחר קוראים לאוצר להודיע כי בכוונתנו לממש את כל התכנית שהציג להפחתת מכסים או מסי קניה, מתן נקודות זיכוי במס וכל מס אשר הפחתתו נקבעה ליישום בשנה זו או בשנת 2024. לדוגמה, בתחילת שנת 2024 אמורה לחול הפחתת מכסים על מגוון רחב של מכסים על מוצרי מזון ובהם פירות וירקות, שימורים ומוצרי חלב 2024. בנוסף,  מהלך מתן נקודת זיכוי במס להורים אמור להתרחב החל ב 1 בינואר 2024 להורים לילדים עד גיל 18, מהלך החיוני למאות אלפי משקי בית כמו גם לתמרוץ כלכלי למגוון העסקים המספקים סחורות ושירותים למשפחות.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כספי קולציונים
    דוד 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא היו מפזריםכספי ציבור לחרדים לא היה צריך איש להפגע
    סגור
  • 5.
    אתה טוב לעשירים
    יוסף בכתונת הפסים 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא נוכל לחיות יותר במזרח התיכון ובמדינה אם יש לנו נציגים כאלו בשלטון. כל ה120 הביתה. בפן הפוליטי ובדרג הצבאי יש לעשות תרומות במיידי. העם מנהל את המדינה . כל ערביי ישראל צריכים להתגייס ליחדות מיוחדות שלהם. כל הדתיים והחרדים צריכים להתאמן ולעשות יחדות מיוחדות שלהם. רק שנתאחד ננצח. החשיבה שלנו חייבת להשתנות. ישראל החזקה והשם עימנו- נשלם מחיר כבד אך ישראל תשגשג קדימה ואילך. עולם חדש לפנינו. אתם מוכנים להשתנות או להישאר החראות שכולם עכשיו.
    סגור
  • 4.
    אך לא יהיה מלחמות בעולם אך
    פרנסואה 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם המדינה הזאת עושקת עושקת את האוכלסיה לא פלא ממש לא פלא על מה שקוראה כאן אין לו ביטחון כלכלי ולא ביטחון מדיני.
    סגור
  • 3.
    מזמן אמרתי שלנהריה לא מגיע (ל"ת)
    שי 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    צר האוצר
    יוספה 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צרות צרורות אתה מביא. אל תיגע בשום הטבה. פושע
    סגור
  • 1.
    הולך לכלא
    ביבי 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תקחו מהדתיים ממשלה עלובה
    סגור