כסף וצרכנות

חייל משוחרר? כך תשים לב שאתה לא צובר חוב לביטוח לאומי

חיילים משוחררים רבים אינם מודעים לכך שעליהם לשלם דמי ביטוח לאומי אם אינם עובדים, וצוברים חובות של אלפי שקלים. שני תלמידי תיכון החליטו להרים את הכפפה ויזמו פרויקט שימנע את צבירת החוב
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
שני תלמידי תיכון בני 17, איה בר חיים ואסף גלוברמן, הצליחו למצוא פתרון שיסייע לאלפי חיילים משוחררים להימנע מצבירת חוב לביטוח לאומי.
על-פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כל תושב ישראל מגיל 18 ומעלה חייב לשלם לביטוח הלאומי דמי ביטוח בריאות יחד עם דמי הביטוח הלאומי. חייל משוחרר פטור מתשלום בחודשיים הראשונים שלאחר השחרור, במידה ואינו עובד ואין לו הכנסות.

אלא שרבים מהמשוחררים אינם מודעים לעניין וצוברים חובות לביטוח הלאומי שיכולים להגיע לאלפי שקלים. איה ואסף, המשמשים כשגרירים בארגון "LEAD", המסלול לפיתוח מנהיגות, נחלצו לעזרתם.
באתר mako הובא סיפורם של שני הצעירים, ששמעו במקרה על הבעיה והחליטו לפעול. הם הקימו אתר אינטרנט בשם "משתחררים מהחוב"', המסביר בצורה פשוטה מי צריך לשלםי. הם גם שולחים לכל חייל משוחרר את המדריך החינמי, ומאות חיילים כבר נעזרו בו.
"אנחנו בקשר עם מש"קיות ת"ש שמדברות עם כל חייל בודד שמשתחרר", מספרים השניים. "המיזם שלנו עובר כמובן גם מפה לאוזן דרך חיילים, קבוצת וואטסאפ וקבוצות פייסבוק. המטרה בסוף היא שכל חייל משוחרר ישלם ביטוח לאומי בזמן ויחסוך לעצמו את החוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה