כסף וצרכנות

נוסעים לאילת ובכל זאת משלמים מע"מ: כך תשיגו את ההנחה

ישראלים רבים הבוחרים לעשות את הקניות שלהם באילת בגלל היותה עיר ללא מע"מ מופתעים לגלות שחלק מהחנויות מאלצות אותן בכל זאת לשלם מע"מ. כיצד ניתן להימנע מכך?
מערכת ice |  2
קניות בארץ (צילום vecteezy)
כפי שידוע אילת מוגדרת כעיר ללא מע"מ ולכן היא מאפשרת לבעלי העסקים והצרכנים למכור ולקנות סחורה ללא תשלום 17% מע"מ. אבל חנויות רבות בוחרות בכל זאת לגבות מע"מ למרות האפשרות להימנע מכך ולעשות רווח על הצרכנים.
בשונה מכל הארץ, באילת חל חוק ייחודי בישראל אשר מגדיר את העיר כאזור סחר חופשי. החוק חוקק בשנת 1985 ונועד לעודד פעילות עסקית, תיירותית ואף לעודד הגירה אל העיר. הסיבה לחוק הינה בגלל שהעיר מבודדת יחסית משאר מוקדי ההתיישבות בארץ החוק חוקק על מנת לאפשר לעיר להתקיים כלכלית בצורה נאותה ולשרוד את החורף משום כלכלת העיר מתבססת על תיירות ובתקופה זו התיירות בעיר דלילה ביחס לקיץ.
כתבת הצרכנות של חדשות 12, מעיין פרתי עסקה בכך היום (חמישי) אצל עודד בן עמי בחדשות 12. לדבריה, גביית מע"מ תתבצע ברשתות פארם, במוצרי קוסמטיקה, מסעדות וחנויות סטוק. אך מנגד, לא תתבצע הורדת מע"מ במוצרי חשמל, מוצרי תינוקות, צעצועים ובקרב חנויות אופנה - אז כדאי לשים לב לפני שיורדים לאילת במיוחד. אבל ישנה חשיבות לשים לב כי גם בקרב המוצרים שכן מורידים מע"מ, לעיתים החנויות לא יורידו את כל ה17% אלא פחות מכך.
על פי כתבת הצרכנות, לפעמים ההתעקשות משתלמת. לדבריה, אחת מהנוסעות לאילת על מנת לרכוש בושם שהיא אוהבת גילתה כשנכנסה לחנות של אחת מרשתות הפארם המוכרות בארץ כי המחיר של הבושם זהה למחיר בשאר הארץ. ורק לאחר שהביעה תרעומת כלפי הדבר, הסכים אחראי המשמרת שנכח בחנות להוריד לה את המע"מ ממחיר המוצר.
במהלך האייטם ציינה פרחי את המידע כי פטור ממע"מ באילת איננו מעוגן בחוק אלה מהווה המלצה בלבד. אך, יש לציין כי דבריה של פרתי אינם מדויקים וזו משום שהדבר מעוגן בחוק החל משנת 1985.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מתקרה לעיר המגעילה הזאת
    משיח 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא יודע מה מחפשים שם כל הבבונים והבבונות שנוסעים לשם .
    סגור
  • 1.
    מעמ באילת
    נורד 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאיפה לי לדעת את אי גביית המעמ במסעדות ומכולות ואפילו בתי מלון (מחירים לפי תפוסה) חרטה אחת גדולה (להוציא את הרשתות הגדולות)
    סגור