כסף וצרכנות

מחיר הדלק שוב יזנק? זה מה שעלול לקרות בעוד שבוע

אם לא תהיה התערבות של הממשלה כמו בחודש הקודם, המחיר לליטר בנזין צפוי לזנק בשבוע הבא ביותר מ-30 אגורות. ההפחתה של מס הבלו תקבע את גובה המחיר החדש שיפורסם ביום שני הבא

מערכת ice | 
מחיר הדלק מזנק (צילום פלאש 90)
מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-50 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס אבל האם גם החודש יקרה אותו הדבר?
עמליה דואק מחדשות 12 פרסמה כי אם לא תהיה התערבות של הממשלה כמו בחודש הקודם, המחיר לליטר בנזין צפוי לזנק בשבוע הבא ביותר מ-30 אגורות. ההפחתה של מס הבלו תקבע את גובה המחיר החדש שיפורסם ביום שני הבא
בחודש הקודם, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש יולי 2023 יחול על בנזין מס קניה ומס בלו בסכום של 2988.33 שקל לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 41.5 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. בעקבות ההפחתה נותר מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש יולי על רמה של 6.85 אגורות לליטר.
הפחתה זו אמורה הייתה הצטמצם בסוף חודש יוני, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס, אשר תעמוד בתוקף עד סוף השנה. כעת, אם לא תהיה הפחתה, מחירו יחצה שוב את רף 7 השקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה