כסף וצרכנות

שנה לאחר התביעה הייצוגית: HP חוזרת לסורה

רק לפני שנה חברת HP ישראל שילמה כ-6 מיליון שקל במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית וכעת היא חוזרת לסורה. בחברה חייבו את הלקוחות לרכוש ראשי דיו מקוריים בלבד וזאת לאחר עדכון תוכנה שעלה
מערכת ice |  1
מדפסת (צילום freepic)
בלי בושה. רק לפני כשנה חויבה HP לשלם ללקוחותיה בישראל 6 מיליון שקל במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית וכעת היא חוזרת ופועלת באותה הצורה. לקוחות HP בעלי מדפסות ישנות של החברה גילו כי בעקבות עדכון תוכנה, כעת הם יכולים לקנות רק ראשי דיו מקוריים של החברה. ראשי הדיו המקוריים מן הסתם יקרים יותר.
כזכור, רק לפני כשנה ב-HP ישראל הגיעו לפשרה בעקבות פעולה זהה, אך נראה כי התביעה הייצוגית לא הרתיעה את החברה. המועצה הישראלית לצרכנות פנתה לרשות לתחרות לנקוט בצעדים ובשינוי חקיקה כנגד החברה וזאת לאחר פנייה מטעם "ישראל היום".

ב-HP ישראל טוענים להגנתם כי מטרת העדכון החדשה היא שמירת איכות ההדפסה ומניעת השתלטות מרחוק על המדפסת באמצעות שבבים לא מקוריים בראשי הדיו.
התביעה הייצוגית המקורית הגיעה בעקבות מהלך אותו ביצעה החברה בשנת 2016 לנסות ולכפות את רכישת ראשי הדיו המקוריים בלבד, דבר אשר גרם לתביעות ייצוגיות במדינות רבות ברחבי העולם ולא רק בישראל. לדוגמה, בהסכם הפשרה בארה"ב שילמה HP 1.5 מיליון דולר ללקוחותיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוד לאור היום
    נפתלי 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשרות שנים השתמשתי בדיו חלופין והכל עבד יפה עד בקשתי לחליף מדפסת לאור התנאי עברתי לחברה אחרת לא מוכן לסחוט אותי
    סגור