כסף וצרכנות

מגיע לכם כסף ממס הכנסה? רשות המסים לא רוצה שתדעו

כדי לנסות ולשלם מס נמוך ככל שניתן או אולי אפילו כדי לקבל החזרים במקרים מסוימים, צריך להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה. עצמאים חייבים בכך בכל מקרה, ועליהם לצרף את הטפסים מכל המוסדות הפיננסיים שבהם יש להם חשבונות, אם הדבר רלוונטי. הכירו את טופס 867
מערכת ice |  1
רשות המסים (צילום shutterstock)
אתם חושבים שמגיע לכם החזר ממס הכנסה? המדדים המובילים התרסקו בבורסה ואיבדו עשרות אחוזים מערכים, אבל משקיעים ישראלים החלו באחרונה בהפקת טופס 867 באזורים האישיים של הבנקים ובתי ההשקעות במטרה להשיב לעצמם קצת מהכסף האבוד.
טופס 867 הוא טופס אשר מפרט את ניכויי המס במקור מרווח הון מניירות ערך סחירים. על פי החוק, הבנקים או גופי השקעות אחרים חייבים לנכות מס מכל הרווחים שנוצרו באותה השנה ולהעביר אליכם את הרווחים לאחר שקוזז מהם המס (ומכאן השם "ניכוי מס במקור"). גובה המס הוא 25%. מלבד זאת, הטופס כולל גם הפסדים.
בישראל היום הסבירו כי כאשר יש הפסדים ממומשים מניירות ערך - כמו שכנראה קרה לחלק מהמשקיעים השנה - ניתן להגיש את הטופס. כמו כן, הוא חשוב אם ישנם הפסדים המועברים משנות מס קודמות. גם במקרים שבהם ללקוח יש כמה חשבונות אצל אותו גוף או כמה חשבונות אצל גופים שונים.
ברשות המסים לאחרונה הנגישו לא מעט שירותים גם באינטרנט כדי להקל על מגישי הדוחות ועל המבקשים למצות את זכויותיהם בנושא הקצבאות והמידע ועתה אין צורך להגיע כמעט פיזית לסניפים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מס הכנסה גנבים זונות בני זונות (ל"ת)
    ממסד מושחת 04/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור