כסף וצרכנות

רשות המסים מונעת מכם החזרי מס? זה המהלך הקיצוני שנקטה

לדברי החברות העסוקות במתן שירותים באינטרנט לקבלת החזרי מס, לפתע החלה הרשות לחסום את גישת רואי החשבון ויועצי המס שעובדים עם החברות הללו, ללא כל הודעה מוקדמת ואלו נותרו מנותקים
מערכת ice | 
רשות המיסים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לא מעט חברות שמעניקות שירותים אינטרנטיים נגישים לקבלת החזרי מס החלו לצוץ בשנים האחרונות, אבל כעת רשות המסים החליטה לשים סוף לאותם גופים שמסייעים לזכאים לגבות את ההחזרים שלהם תמורת עמלה.
על פי פרסום בגלובס, בחודש דצמבר 2022 רשות המסים פרסמה טופס שאותו השכירים מחויבים למלא בטרם יאפשרו ייפוי כוח לחברות כדי לטפל בעניינם, אלא שלדברי החברות, לפתע החלה הרשות לחסום את גישת רואי החשבון ויועצי המס שעובדים עם החברות הללו, ללא כל הודעה מוקדמת ואלו נותרו מנותקים.

לאחר שמבקר המדינה פרסם באוקטובר 2021 כי נגבים מהאזרחים בישראל סכומי עתק של כמיליארד שקל בעודף בשנה, וכי גביית מס ביתר נאמדה בין 2016־2019 ב־3.6 מיליארד שקל, החברות שמתמחות בהגשת בקשות להחזרי מס החלו לצוץ ונולדה תעשייה העושה שימוש בטכנולוגיות שחוסכות את איסוף המידע הידני והופכות אותו למהיר ויעיל.
מרשות המסים נמסר בתגובה לגלובס: "רשות המסים מייחסת חשיבות רבה למימוש זכאותם של זכאים להחזר מס ועושה רבות להגברת מיצוי הזכויות. הבדיקה אותה מנהלת הרשות עדיין מתנהלת ועל כן לא ניתן להתייחס לממצאיה. עוד נוסיף כי הנושא של ניתוק המייצגים מהמערכת נמצא בימים אלה בהליך משפטי מתנהל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה