כסף וצרכנות

התחלתם לנקות לפסח? אלו השואבים הפופולאריים ביותר בישראל

בכל שנה לקראת פסח יש עלייה של 23% בביקוש לשואבי אבק, כאשר במקום הראשון באופן לא מפתיע נמצאים שואבי דייסון. מי במקום השני והשלישי?
מערכת ice | 
שואב אבק (צילום freepik)
חג הפסח וליל הסדר מתקרבים אלינו בצעדי ענק ועמו גם הטירוף סביב ניקיון הבית. בסופרים כבר מתחילים לראות תורים של לקוחות עם כמויות של חומרי ניקוי, מגבים, מטאטאים ועוד, אך יש פריט אחד שהפך בשנים האחרונות להכרחי בכל בית - שואב האבק.
כיום כמעט בכל בית בישראל תוכלו למצוא שואב אבק, בין אם רובוטי, אלחוטי, שוטף או גם וגם, ולקראת חג הפסח הביקוש לשואבי אבק עולה עוד יותר. על פי נתונים של zap השוואת מחירים, חודשי מרץ-אפריל רושמים גידול של 23% ביחס בביקוש היומי לשואבי אבק בהשוואה לממוצע הביקוש השנתי.

אילו שואבים הכי פופולאריים? מסתבר ששואבי אבק עומדים (בסגנון Dyson) הם הפופולאריים ביותר עם 66% מכלל הביקושים, ואחריהם שואבים רובוטיים (17%). שואבים ידניים, נגררים ותעשייתיים זוכים ל-5% מהביקוש לכל אחד.
כמו כן, עולה מהנתונים כי המותגים המובילים בקטגוריית שואבי אבק הם Dyson עם כמעט 40% מהביקושים, Shark (12%), ואחריהם המותגים הסיניים Xiaomi ,(8.7%) Roborock  (6.5%) ו-Dreame (4.1%).
מותגים נוספים בקטגוריה הם Karcher, Black & Decker ו-Bosch עם קצת יותר מ-2% מהביקוש; ל-iRobot, מותג מוביל בעבר לשואבים רובוטיים, יש רק 1.7% ביקוש לאחר שלא הצליח לעמוד בתחרות עם מגוון המותגים הסיניים.
עוד עולה מנתוני zap השוואת מחירים כי המחיר הממוצע של שואבי אבק עומדים הוא כ-1818 שקל, המחיר הממוצע של שואב אבק נגרר הוא כ-958 שקל והמחיר הממוצע של שואב אבק רובוטי הוא כ- 2147 שקל.
דרור זליט, מנכ"ל zap השוואת מחירים: "קטגוריית שואבי אבק הינה אחת הקטגוריות הפופולאריות ביותר באתר, במיוחד בתקופה שלקראת החגים. ישראלים נוטים לרכוש שואב אבק חדש כמעט כל שנה ולהתחדש בדגמים האחרונים לכן חשוב לעשות השוואת מחירים, לא להתפתות למבצעי מדף בלי לעשות בדיקה לפני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה