כסף וצרכנות

פטור ממע"מ על הדלק עד 2024: מי ייהנו מהמהלך?

לבקשת הממשלה אושרו תקנות המאריכות פטור ממע"מ על דלק לייצור חשמל בעזה עד תום שנת 2024. הארכת הוראת השעה הקיימת מאז שנת 2019, מאפשרת לארגוני סיוע בינ"ל לרכוש דלקים במע"מ 0 עד תום 2024. האופוזיציה תקפה: "תקפתם אותנו שאישרנו את אותן תקנות, אתם ממשלת דיבורים על מלא, לא ימין על מלא"
מערכת ice |  10
הונאת דלק (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (שני), את התקנות המאריכות פטור ממע"מ על דלק הניתן "לארגון בין-לאומי לסיוע, שהוכר בידי המנהלים הכלליים של משרד האוצר ומשרד הביטחון", ובלבד שסוגי הדלקים וכמויותיהם אושרו לפני רכישתם בידי המנהלים הנ"ל. הפטור דורש גם את אישור מתאם הפעולות בשטחים, על מנת לקיים בקרה נוספת.
ההארכה שאושרה לבקשת שר האוצר, הינה עד תום שנת 2024. מטרת התקנות הינה הסדרת אספקת הדלקים של ארגון האו"ם לתחנת הכוח ברצועת עזה על מנת לספק חשמל סדיר לתושבי הרצועה, כך שיחול על הארגון מע"מ אפס ברכישת דלקים. במהלך הדיון הובהר כי רק ארגון UNOPS, של האו"ם אמון על האספקה בצורה מפוקחת.

ניר עזוז, משרד הביטחון: "מזה שנים אנחנו מפעילים לא מעט מאמצים אזרחים וביטחוניים לייצוב המצב הביטחוני ברצועה. אחד הצעדים היא הכנסת דלקים לתחנת הכוח, פעולה שתאפשר הספקת חשמל לתושבי עזה. הצעד בפועל מבוצע ע"י האו"ם, ארגון UNOPS, הדבר נעשה בצורה מבוקרת ומפוקחת גם על ידינו וגם על ידי הארגון. אנחנו ממליצים להמשיך את הפטור של מע"מ בסכום 0, מה שהיה נהוג בשנים האחרונות. הדלק נרכש בישראל ומועבר במשאיות ובצורה מבוקרת ישירות לתחנת הכוח"
ח"כ שרן השכל: "מי מנהל את תחנת הדלק חמאס? האם השר סמוטריץ' מודע לזה שהיום הוא מביא פטור על דלק לחמאס ביום שחמאס הודיעה שהוא מוציא את יחידות ההטרלה הליליות שלו, אחרי שתקפתם אותנו והכפשתם, היום זה המועד שאתם מביאים את זה לאישור? אחרי הפיגוע הרצחני אתמול?".
עזוז: "רשות החשמל ברצועה מנהלת את התחנה". 
ח"כ חמד עמאר: "ברגע שהדלק עובר את הגבול יש פיקוח עליו? זו ממשלת דיבורים על מלא, הממשלה הזו תקפה את הממשלה הקודמת שהיא תמכה בחמאס, ועכשיו היא מביאה העתק הדבק ומאשרת. או שאתם ימין על מלא או שאתם ממשלת דיבורים על מלא. אותם תקנות אישרתם גם בממשלה הקודמת שלכם, אתם ממשלת דיבורים על מלא".
ח"כ ינון אזולאי: "בניגוד למה שאתם אומרים, בממשלה שלכם ב-2 באוגוסט 2021 היה את הדיון הזה, מלבד ינון אזולאי שהשתתף בדיון, לא הייתה אף התנגדות, זה עבר. זה לא יפה מה שאתם עושים. לא הייתי אז חבר בוועדה לא הייתה לי זכות הצבעה". ח"כ עמאר טען: "הותקפנו במליאה, החרמתם את הוועדה אבל תקפתם במליאה". יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון הלוהט: "מדובר באותן תקנות בדיוק שאישרתם, ואנחנו מעמידים אותן להצבעה".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    בושה וחרפה!!!ביזיון!!! (ל"ת)
    צדק 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    ממשלה של חרטטנים מלא מלא.
    משה 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מה שהם צרכו וצבחו כשלא היו בשילטון פיתאום ניהיה כשר. וסביר לחלוטין. מתוך כל האבטחות שלכם הכל לוקשים. רק העוף בימים האחרונים עלה ב 45 אחוזים אם זה ניקרא להילחם ביוקר המיחיה שילכו לעזעזל.
    סגור
  • 8.
    סמול שווה אויב
    הילה 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התגלה פרצופו האמיתי של השמאל
    סגור
  • 7.
    איזה חכמים
    אסף 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מצד אחד לשים רגליים לממשלה הנבחרת ומצד שני לבוא כלפיה בטענות מה שכן יודעים זה לברוח לחו''ל שקצת לא טוב
    סגור
  • 6.
    ביבי הבדיחה
    יואל 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הדבר היחיד דאותו נאשם יודע לעשות הכי טוב זה להסיט ובסוף כמו גנב קטן לקחת את כל דאחרים עדו ולזקוף לסכותו. סוכרים את ה 53 מילאריד לשונאי ישראל? תנחדו מה אישרו בטיוטאת התקציב לאותם מחבלים שונאי ישראל? והביביסטים הסתומים מאןשרים עד הגג
    סגור
  • 5.
    אנחנו פראיירים מלא מלא
    ציוני ציוני 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הציבור מטומטם והציבור ישלם ימין מלא מלא במקום פראירים מלא מלא
    סגור
  • 4.
    השמאל מוביל את המדינה הערבית עם הדגלים
    המזוהמים בהפגנות 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שמאל אחראי לפיגועים לרציחות שהערבים עושים ליהודים. בושה גדולה.
    סגור
  • 3.
    .
    ימין חזק 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    וככה זה עובד .. אנחנו מביאים להם חשמל מים ודלק הם מייצרים טילים פוגעים בנו אנחנו מחזירים ומה אנחנו עושים עם זה?
    סגור
  • 2.
    י ין מלא ודלק לעזה בלי מע"מ חחח בדיחה עצובהה (ל"ת)
    ערן 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    ממשלת ישראבלוף מלא מלא.בדיבורים הם 10,במעשים מינוס 10 (ל"ת)
    אורח 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור