כסף וצרכנות

תנובה צמצמה את ייצור החמאה, ואתם נאלצים לשלם ביוקר

תנובה וטרה צמצמו משמעותית את כמויות ייצור ושיווק החמאה בעקבות המחסור בשומן, מה שגרם לכך שהישראלים נאלצים לפנות לאלטרנטיבות בדמות חמאה מיובאת ויקרה בצורה משמעותית - או מעבר למרגרינה
מערכת ice | 
תנובה (צילום מרים אלסטר פלאש90)
בעוד תנובה וטרה מצמצמות על פי גורמים בתעשיית המזון את כמויות החמאה שהן מייצרות בצורה משמעותית, לטענת גורמים בתנובה בעקבות מחסור בשומן, המחסור בחמאה בשוק הישראלי הוביל לעליית מחירים משמעותית, כאשר רוב הצרכנים הישראלים נאלצים לוותר על החמאה המוכרת של תנובה תוצרת ישראל ולחפש חלופות מיובאות, שיקרות בצורה משמעותית מהחמאה הישראלית. חשוב לציין כי בתנובה טוענים כי החברה מייצרת את כמות החמאה המקסימלית שהחברה יכולה לייצר לפי כמויות השומן.
בעוד מחיר החמאה של תנובה עומד על סכום הנע בין 3.75 ל-4 שקלים ל-100 גרם (לעתים גם מעט יותר), החמאה המיובאת נמכרת במחיר גבוה משמעותית עם תוספת של לפחות 50% למחיר, בין 6 ליותר מ-9 שקלים ל-100 גרם בלבד, כך שאריזת חמאה מיובאת של 200 גרם תעלה לכם לפחות 12 שקלים.
בעקבות הזינוק המדובר בעלויות החמאה, רבים מהצרכנים החליטו לוותר על חמאה בשלב זה, או לחילופין, מסתפקים במרגרינה שמהווה אלטרנטיבה זולה יותר ונגישה יותר לצרכן הישראלי.

גורם בכיר בשוק הקמעונאי אמר בשיחה עם כתב 'דה מרקר', סימי ספולטר, על משבר החמאה המתגבש: "אם חמאה מיובאת תימכר ביותר מ–20 שקל לאריזה של 200 גרם, אז התקשורת, הפוליטיקאים והציבור יקראו ליבואנים ולקמעונאים חזירים. אף אחד לא רוצה תשומת לב כזו בימים שבהם יוקר המחיה גואה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה