כסף וצרכנות

מהפכה בעולם ההלוואות? זו החברה שנכנסת לתחום ייעוץ המשכנתאות

קבוצת הנדל"ן הרב תחומית אלדר, מהמובילות במשק נכנסת לתחום ייעוץ המשכנתאות, עמיר שאלתיאל יו"ר קבוצת אלדר: "שוק ייעוץ המשכנתאות בארץ פרוץ, כל אחד יכול להחליט מחר בבוקר שהוא יועץ. אלדר החליטה להיכנס לתחום מתוך הבנה וצורך לגורם מקצועי, איכותי, ואמין"
מערכת ice |  1
עמיר שאלתיאל יו"ר ומייסד קבוצת אלדר (צילום אייל יצהר, freepik)
קבוצת אלדר נכנסת היום (ראשון) לראשונה לתחום ייעוץ המשכנתאות ותחל במתן ייעוץ לכלל נוטלי משכנתאות ובעלי המשכנתאות. החברה תעניק שירותים בתחומי ייעוץ משכנתא לרכישת דירה (ראשונה/ משפרי דיור/ משקיעים), מחזור משכנתא, הלוואה לגיל הזהב, משכנתא לרכישת נכס מסחרי (משרד/ חנות), ומשכנתא לבנייה עצמית.
החברה מתכוונת להיות מהגדולות והמובילות בענף ייעוץ המשכנתאות בישראל, עם מערך ייעוץ בפריסה ארצית לצד מרכז שירות מתקדם. החברה גייסה את מיטב המוחות  מתוך המערכת הבנקאית אשר ייעצו ללקוחות "אלדר משכנתאות" על מנת להבטיח את תמהיל המשכנתא הזול, המשתלם והמתאים ביותר עבורם.

בתקופה בה ממשיכה הריבית במשק לטפס, מסייעים מומחי אלדר משכנתאות ללווה בבחירת החלופה המתאימה לו בבחירת המשכנתא. בנק ישראל מעלה את הריבית במטרה לרסן את האינפלציה וציבור משלמי המשכנתאות משלם יותר מדי חודש. למרות שההחזר החודשי לציבור התייקר בממוצע במאות ואלפי שקלים בחודש לאנשים שלקחו משכנתאות עם אחוז גבוה במסלול הריבית המשתנה ובמסלול ריבית הפריים. המלצת פורום המומחים של אלדר משכנתאות היא כי תמהיל המדגיש את מסלול ריבית פריים ישתלם במיוחד לנוטלי המשכנתאות לטווח הארוך אם ריבית הפריים תישאר ברמות הנוכחיות או תרד.
לדברי המומחים מ"פורום המומחים" של אלדר משכנתאות, אמנם העלאות הריבית טרם מוצו וקיימת אי וודאות הקשורה בתחזית קצב ירידת האינפלציה, אירועים גיאו-פוליטיים העלולים לגרום לעליה מחודשת באינפלציה ואי ודאות באשר למדיניות הפיסקאלית, אך לאחר מספר העלאות ריבית, הסיכוי הגלום במסלול זה הוא שהריבית תרד לריבית נמוכה יותר בעתיד.
פורום המומחים באלדר משכנתאות מציין את השיקולים שאליהם יש להתייחס בעת לקיחת משכנתא על בסיס ריבית הפריים: כאשר בוחרים תמהיל משכנתא, יש לזכור שהבחירה היא יחסית לחלופות. כאשר הריבית שווה במסלולים השונים, במסלול משכנתא לא צמודה בריבית משתנה על בסיס הפריים, יש חשיבות רבה בעת הנוכחית לסיכוי להורדת הריבית במשק. זאת משום שבמקרה זה תשתנה  הריבית  לטובת הלקוח במסגרת הסכם המשכנתא הקיים, ללא צורך במיחזור (מימון מחדש) של המשכנתא.
יש לקחת בחשבון שבמסלול ריבית פריים, תכיפות השינויים גבוהה יחסית. הסיכון כיום במסלול זה הוא שהריבית עלולה עוד לעלות או/ו תישאר גבוהה יחסית תקופה ארוכה. לא ניתן לקחת יותר מ-2/3 מסכום המשכנתא במסלול של ריבית הפריים לפי הדרישות הרגולטוריות של בנק ישראל. התמהיל בו מדובר מעניק ללווה גמישות ניכרת, שיש לה ערך רב להערכת הפורום, בתנאים הנוכחיים ויחסית לחלופות. 
עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר מסר: "כמי שעומד בראש אחת מקבוצות הנדל"ן הרב תחומיות  הגדולות בישראל,  אני נחשף לרוכשים רבים על כל הקשת הישראלית. המכנה המשותף לכולם מצביע על כמה שוק ייעוץ המשכנתאות בישראל פרוץ, כמה לרוכשי הדירות אין באמת מושג למה כדי לשים לב כשהם לוקחים משכנתא. במדינת ישראל כל אחד יכול להחליט מחר בבוקר שהוא יועץ. אלדר החליטה להיכנס לתחום מתוך הבנה וצורך לגורם מקצועי, איכותי ואמין. החזר חודשי נמוך הוא לא בהכרח הזול יותר, התמהיל הוא המפתח למשכנתא נכונה. לכן, החלטתי להקים את אלדר משכנתאות, ולכנס לראשונה בישראל פורום מומחים ייחודי עם ניסיון רב במערכי האוצר והבנקים ולספק ללקוחות משכנתא שיוכלו לעמוד בה".
 
משה כהן, יו"ר אלדר משכנתאות מסר: ״חברת אלדר משכנתאות הקימה פורום מומחים שיהווה ועדה מקצועית-אקדמית המורכבת מבכירים בכלכלה והאקדמיה הישראלית, לצד המוחות המובילים בתחום המשכנתאות בישראל. פורום המומחים שלנו מתכנס לאחר כל החלטת ריבית של בנק ישראל ומגבש המלצות עדכניות בזמן אמת. היועצים של אלדר משכנתאות מתמחים במתן פתרונות יצירתיים, תפורים באופן אישי לכל לקוח אשר משקללים בתוכם את נושא המימון, הסיכון והייעוץ. אלדר משכנתאות שמה כנר לרגליה את יכולת ההחזר של הלקוח ותדאג לתת את ההמלצה הטובה ביותר על מנת שהלקוח לא יכשל. בתקופה זו, ריבית הפריים נמצאת ברמות גבוהות ויתכן שתעלה עוד קצת, אך אם הריבית תהיה במגמת ירידה, הלקוח יהנה גם מעלות מופחתת בהחזר החודשי וגם ירוויח את ההוצאה של הפירעון המוקדם במידה והיה בוחר במסלול ריבית קבועה
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גייסו שם תותחי משכנתאות , יוצאי בנקים (ל"ת)
    אילן 01/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור