כסף וצרכנות

הסוף להמתנה הארוכה לדרכונים? רשות האוכלוסין במהלך דרמטי

התורים לחידוש או הוצאה של דרכון חדש עוברים כל גבול וישראלים נאלצים להמתין חצי שנה ויותר כדי להוציא דרכון חדש. כעת, ברשות האוכלוסין וההגירה חזרו לאחת מהתוכניות שהגה אריה דרעי, ויישומה החל בקדנציה הקודמת שלו כשר הפנים - מכונות שינפיקו את הדרכון בשביל הישראלים. אז האם זה יעזור? 
מערכת ice | 
דרכונים (צילום פלאש 90)
אחת הבעיות הגדולות ביותר של רשות האוכלוסין וההגירה בתקופה האחרונה היא התור המוגזם לחידוש או הוצאה של דרכונים. ההמתנה ארוכה כל כך שקשה כעת לקבוע תור לפני חודש יולי, זאת אומרת כחצי שנה. הפתרונות שנמצאו עד כה היו בעיקר פלסתר ועלו לא מעט למי שרצה לחדש. כך למשל ניתנו אפשרויות להנפיק בנתב"ג דרכון זמני לשנתיים תמורת 845 שקלים או בלשכות בעבור 315 שקלים - אבל עם המתנה של כשבועיים לקבלת הדרכון. 
כעת, ב"ישראל היום" פורסם כי ברשות האוכלוסין וההגירה חזרו לאחת מהתוכניות שהגה אריה דרעי, ויישומה החל בקדנציה הקודמת שלו כשר הפנים - מכונות שינפיקו את הדרכון בשביל הישראלים. בהתחלה תוצב מכונה בודדת בקריות והיא תופעל כפיילוט. בהמשך יוצבו ברחבי לשכות האוכלוסין כעשר מכונות שירות נוספות - חמש מהן בתל אביב וחמש נוספות בבאר שבע.
עם זאת, כניסתן של המכונות לפעילות לא תעזור להתגבר על התורים הקיימים, מכיוון שלפחות בשלבי ההטמעה הראשוניים יהיה צורך בתיאום תור לשימוש באותן מכונות. השאיפה היא לפזר עשרות מכשירים כאלה בתוך כשנה, שאמורים להיות נגישים לכולם במשך 24 שעות ביממה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה