כסף וצרכנות

מחירי המים יזנקו ב-1.1.2023: כמה תשלמו יותר?

מועצת רשות המים אישרה סופית את ההעלאה בתעריפי המים לבית בכ־3.5% החל מינואר 2023. העלאת התעריפים צפויה בין היתר בעקבות עליית מחירי החשמל ומדד המחירים, הצפי הוא להתייקרות של כ-5-10 שקלים בחשבון החודשי בסך הכל. ברשות הבהירו כי העלייה נמוכה לעומת העולם
מערכת ice | 
תעריפי המים (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
מועצת רשות המים אישרה היום (רביעי) באופן סופי את העלאת תעריפי המים לבית בכ־3.5% החל מינואר 2023. העלאה זו נובעת בין השאר מהתייקרות מדד המחירים לצרכן ומעליית מחירי החשמל.
המשמעות למשק בית ממוצע: העלאה של כ־5 עד 10 שקל לחשבון החודשי. יחד עם זאת, ברשות המים ביקשו להבהיר כי: "על אף עליה מתונה זו, תעריף המים בישראל הוא מהנמוכים בעולם"
.
העלייה הייתה צפויה בעיקר אחרי העליות הגבוהות לפני כשלושה חודשים כאשר מחירי החשמל בישראל זינקו בכמעט 10% וגם בתעריף המים. לעלייה במחירי החשמל בישראל יש השפעה ישירה גם למחירי המים שיתייקרו בקרוב עוד קצת, כך על פי מועצת רשות המים בישראל.
לפני כחודש כזכור, מועצת רשות המים אישרה לפרסם לשמיעת הערות הציבור את ההעלאה הצפויה בתעריפי המים לבית בכ־3.5% החל מינואר 2023. העלאת התעריפים התקבלה בין היתר בעקבות עליית מחירי החשמל ומדד המחירים.
כזכור, בחודש מאי האחרון פורסם תעריפי המים והביוב למגזר הביתי ירשמו ירידה בשיעור של כ-0.32%, כך שכבר בחודש יולי הם נכנסו לתוקף, על פי החלטה שלקחה מועצת רשות המים. מדובר היה בהפחתה מצטברת של כ-2% מתחילת השנה בעלויות המים והביוב של צרכני הבית והתעשייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה