כסף וצרכנות

שופרסל נכנעה: אלו המוצרים שמחירם יעלה ב-9.5%

ענקית הקמעונאות שופרסל נעתרה לדרישת מחלבות גד להעלות את מחירי המוצרים שלה. האם הציבור יאמץ הפעם קניה חכמה?
איתן לויטס |  1
סופרמרקט (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
לאחר שהכריזה במאבק צרכני נגד מספר יצרניות מזון, שופרסל נכנעת היום (חמישי) ללחץ של מחלבות גד ומודיעה כי היא תאפשר ליצרנית מוצרי החלב למכור את מוצריה במחיר המעודכן, היקר יותר ב-5% עד 9.5%. כך דווח לראשונה בתכנית חיסכון בערוץ 12.
נזכיר כי מחלבות גד הודיעה בתחילת השבוע האחרון כי חדלה לספק לשופרסל את מוצריה, לאחר שהרשת לא אישרה את בקשתה להעלאת מחירים. כעת מתברר שהלחץ עבד, ושופרסל חוששת יותר ממדפים ריקים, שפוגעים גם בהכנסות שלה עצמה.
במהלך האחרון גד הצטרפה לשאר יצרניות מוצרי החלב, טרה שדרשה עלייה בגובה 4.7% וסורבה, ותנובה שחדלה לספק לשופרסל את רוב המוצרים, עד ששופרסל אישרה את העלאת המחירים בחלקה. 

מוצרי הגבינות במחירים לא מפוקחים ממשיכים לחסור במדפי הרשת. שופרסל כבר סובלת ממחסור במוצרי חלב לא מפוקחים של טרה, אחרי שהרשת לא אישרה את ההתייקרות של טרה במוצרי השוק החופשי שלה. כמו כן, יש מחסור במוצרי המותג הפרטי של שופרסל בעקבות מצבה של מחלבת רמת הגולן שמייצרת את המוצרים עבור הרשת ונקלעה לקשיים.
שוב פעם, חשוב להזכיר לציבור כי רשתות השיווק פועלות מתוך אינטרס ציבורי שלהן בלבד, והן יישארו במערכה כל עוד הציבור הצרכני יהדהד שהוא גם נמצא במערכה. אם הציבור רוצה שהרשתות ימשיכו לסרב לעליות המחירים, הוא צריך להראות שהוא מוכן לוותר על המותגים המוכרים, לטובת אלו שפחות, וכך יראה שהמחיר באמת חשוב לו.
משופרסל נמסר: "שופרסל בוחנת כל מקרה לגופו, ותמשיך להילחם ביוקר המחיה ככל יכולתה, כפי שעשתה עד היום."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להחרים את. שופרסל
    יוחאי 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם בגדו בצרכנים... ללמד אותם לקח
    סגור