כסף וצרכנות

אזהרה חמורה לציבור: אל תזמינו בגדים מהאתר הזה

המועצה לצרכנות מבקשת להזהיר את הציבור מאתר הקניות שאפשר להזמין בו כמעט הכל. הלקוחות שנעקצו מספרים: "כבר הפסיקו לענות לי"
איתן לויטס |  41
צילום unsplash
הקניות דרך האינטרנט כבר אינן זרות כמעט לאף אזרח ישראלי, שמבין שהרבה פעמים יותר זול לא לקום מהספה ולהזמין אונליין מאשר ללכת לקניון העירוני. אך עם זאת, הסכנות הכרוכות ברכישות אונליין לא נעלמו כלל.
כבר לפני מספר חודשים פורסמו בתקשורת מספר אלמנטים בעייתיים באתר הקניות "מאסטר שופ", שמוכר כמעט כל מה שקיים, החל מריהוט, דרך מוצרי חשמל ועד לביגוד וטיפוח. אתמול (רביעי) פרסמה מעיין פרתי ב'תוכנית חיסכון' בערוץ 12 תלונות נוספות אודות אתר הקניות, תלונות שהגיעו למועצה לצרכנות אחרי המשך התנהלות בעייתי של האתר.
אחד הלקוחות סיפר לפרתי שאביו הזמין מחסן מ'מאסטר שופ' במחיר של 1,500 שקל, ולא קיבל אותו. לאחר שפנה לשירות הלקוחות כדי לקבל החזר, הם דחו אותו בטענות שהמוצר "עוד מעט יהיה במלאי", וש-"כדאי לו לחכות". גם לאחר מספר חודשים הם אמרו לו כך, הוא מספר, ועוד לא החזירו את הכסף.

לקוח נוסף בשם עלי, שקנה ספסל לגינה בכ-1,800 שקל מ'מאסטר שופ', מתאר כיצד החברה התחמקה מלספק לו את הסחורה שהזמין ושילם עליה. "הספסל עלה לי 1,799 ש"ח. פניתי לשירות הלקוחות שלהם, הם אמרו לי שהחליפו את חברת המשלוחים שלהם." אמר למעיין פרתי, "עבר עוד זמן ועוד זמן והתכתבתי איתם והם הפסיקו לענות בכלל". 
 
מנגד, באתר טוענים כי הוא לא שילם בכלל, אבל עלי שאג להציג לכתבת את הרישום שירד בכרטיס האשראי.
לאחר פניות חוזרות ונשנות של עשרות לקוחות, המועצה לצרכנות החליטה להוציא אזהרה לציבור נגד את הקניות 'מאסטר שופ'. המועצה דיווחה כי מינואר 2020 התקבלו יותר מ-450 תלונות, מתוכן רק 170 בשנה האחרונה. מנגד, בעלי האתר עוד מתעקש שנעשה לו עוול.
עו"ד הדס יעקובסון ארידור, מהמועצה לצרכנות אמרה: "ממידע שהגיע אלינו, גם צרכנים שהגישו תביעה לבתי המשפט לתביעות קטנות, עדיין לא קיבלו את כספם וזאת מסיבות שונות. הם פועלים באמצעות מערכת ההוצאה לפועל. הדבר הזה והעובדה שהאתר ממשיך לפעול בצורה בלתי חוקית ולצרכנים למעשה אין מזור, הביאה אותנו לראשונה להוציא אזהרה לציבור. המועצה פעלה בעניין, הן מול האתר והן הפנתה את הגופים הרגולטוריים. המועצה העבירה להם את כל החומרים בנוגע לאתר, כדי שיפעילו את הכלים המנהליים והפליליים העומדים לרשותם על מנת להפסיק את הפגיעה הנמשכת בצרכנים".
תגובות לכתבה(41):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    בן, הכדור הוא עגול
    שירי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחלת לך, בן, שאת כל ההונאה והסבל שהעברת אותנו, תקבל עם ריבית גדולה ונאה, כמו גם את כל שאר המתלוננים כאן
    סגור
  • אשמח לסייע
    אופק 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם את דוברת אמת אשמח לסייע לך,ככל שאת לא מזדהה בשמך כנראה שאת דוברת שקר
    סגור
  • 29.
    אח שלי גם נפל בפח
    חיים 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הזמין ארון כתר ולא קיבל עד היום ופנה עליהם כדי לקבל החזר כספי הם אמר שיזכו אותו ועד היום לא זוכה
    סגור
  • 28.
    בסוף זה מגיע לכל מי שקונה באינטרנט
    דוד 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    95 אחוז בעולם רמאים ונוכלים בארץ 99 אחוז
    סגור
  • 27.
    מי שנעקץ ליצור קשר עם אמון הציבור יטפלו לכם הזה תוך ימי (ל"ת)
    רחלי 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    לקנות רק בחנות
    מאיר 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקבל את המוצר ביד ורק אז לשלם.
    סגור
  • 25.
    יש להתקשר לחברת האשראי שלכם
    מישהו שמבין 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הלקוחות יכולין להתקשר עד 6 חודשים מיום העסקה ולומר לחברת האשראי שלהם שיש כשל תמורה, הם שילמו ולא קיבלו תמורה ולאחר מכן חברת האשראי שלכם יורידו את הכסף מבית העסק ויחזיר ללקוח ויפתח בחקירה. אחרי כמה עשרות לקוחות חברת האשראי פשוט תקפיא לו את הכספים לתלונות עתידיות ותסגור לו את האפשרות להמשיך לעקוץ. בהצלחה!
    סגור
  • 24.
    אין מה לעשות ?
    OBX 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש הרבה מה לעשות לפני שמגיעים לכמות מטורפת כזו של תלונות. צריך לחסום את האתר בצו משפטי נגד החברה ונגד הדומיין שלה. חברות האשראי של הלקוחות חייבות לזכות את הלקוחות על המוצרים שהזמינו ולא קיבלו, זו הצהרה וזה ההסכם של חברות האשראי עם מחזיקי הכרטיסים לרכישה מרחוק, וגם מקרוב. צריך לבצע עיקולים של רכוש וחשבונות הבנק של החברה ובעליה. צריך לעצור ולאסור את בעלי החברה. עכשיו תצאו בהצהרה ותאמרו שאין מה לעשות. אז יש, יש הרבה מה לעשות רק שלא רוצים לעשות.
    סגור
  • 23.
    עקצו אותי ב-2000 ש"ח
    מירי 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני רכשתי מוצרים בסך 2000 שח וכבר 4 חודשים שלא קיבלתי שום דבר ואני לא מצליחה להשיג אותם ,עכשיו אני מבינה שזו עקיצהההה
    סגור
  • 22.
    אם בנט עקץ..אז מותר לכולם
    שוקי 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממשלת השינוי .העוקץ הגדול
    סגור
  • 21.
    קניות
    אבי 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני קונה רק בארץ ישראל גם אם עולה טיפה יקר אני רגוע
    סגור
  • זה אתר ישראלי
    הגרינג' 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחח הישראלים הנוכלים הכי גדולים
    סגור
  • האתר הוא ישראלי (ל"ת)
    וו 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • זה אתר ישראלי חחח (ל"ת)
    חי 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    עלק אזהרה.
    משה 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 2
    המועצה לצרכנות יכולה לפנות לחברות האשראי שיחסמו את המוטב. רק למשהוא הם לא עושים כך למרות שמהתוכנית מובן שיש כאן הונאה. השאלה אם מכוונת או לא.
    סגור
  • 19.
    מדינת חלם
    אבי 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין ענישה מרתיעה,ואלה הנכלויות,שאני עדים להם.וידי הפושעים עוד נטויה.
    סגור
  • 18.
    אל תקנו גם מyou&me נוכלים
    אחת שיודעת 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אל תקנו בגדים מyou&me. הם נןכלים לא מספקים את הסחורה ואין עם מי לדבר.
    סגור
  • 17.
    גם אותי גנבו ב300 שח
    ורו 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הודעות, ווצאפים , שיחות במשך כמה חודשים ושום דבר לא עזר. זה "רק" 300שח אז וויתרתי אין כח להלחם תביעות קטנות, צעקות , עצבים. כדברי המשורר הידוע " שיהיה להם לתרופות "
    סגור
  • הם כבר בעלי חברת תרופות מרוב האיחולים
    דוד 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומוכרים אותם גם במחיר מופקע
    סגור
  • 16.
    גם אני נעקצתי, הגענו להסכם פשרה סביב תביעה קטנה - ולא ק
    תחיה חנוכה 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלתי שום פיצוי. הצלחתי לגרום לו להחזיר לי את עלות המוצרים כשדיברתי על תביעה ייצוגית עם מישהו בתגובות אצלם בפייסבוק
    סגור
  • 15.
    עוד אתר כזה קינגס שוז. היזהרו (ל"ת)
    רונן 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    ואני עוזב את walla shop
    שי 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיסגרו להם את האתר!!! ואללה שופס גם נוכלים אדירים שהבטיחו לי פיצוי בסך 200שח בשוברמתנה. ומעל שנה של רדיפות והבוחות ולא קיבלתי מהם כלום ולא עונים ולא שום שרות לקוחות. אין עם מי לדבר. ביזיון
    סגור
  • 13.
    היו צריכים לשלוח שוטרים ולהוציא אותם אזוקים (ל"ת)
    אריק1 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 12.
    כל מי שלא קיבל ההזמנה צריך לפתוח הליך בחברת האשראי של כ
    אאט 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הליך של כשל תמורה. זה יקח זמן בגלל שקודם הם יפנו לאתר לתת לו הזדמנות לספק הסחורה ויתכן שיקבלו חזרה את הכסף. היה לי פעם מקרה כזה לפני הרבה שנים לא באתר הזה אלא פרסום בעיתון שקניתי דרך הטלפון. לאחר חודשים שהחברה מורחת אותי פניתי לחברת האשראי בטענה שלא קיבלתי את התמורה הם פנו אליהם ולאחר כחודשיים נוספים קיבלתי את מה שהזמנתי
    סגור
  • אם העבירו הכסף....זה אבוד, חברת ישראכרט לא מטפלת
    חי 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנסיון
    סגור
  • 11.
    כשינתן לאנשים שעוקצים במיוחד בכמות שכזאת
    צדק 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מאסר עולם אני מבטיח לכם זה לא יחזור!!! לוקחים בעצם מיליונים מאנשים (הלוואה ללא ריבית) ובנוסף לא מספקים ועוקצים שיטות בזויות שנהוג באנשים נוכלים
    סגור
  • 10.
    מועצה לצרכנות רדומה
    אני 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למה צריך להגיע לסיטואציה שיש 450 תלונות נגד האתר כש170 בשנה האחרונה כדי שהמועצה לצרכנות תעשה עם זה משהו
    סגור
  • 9.
    רמאים נוכלים שקרנים
    רחלה 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דחוף להגיש תלונות במשטרת ישראל אולי זה יגרום להם להפסיק מהנוכלות
    סגור
  • 8.
    אתר revolve
    אתי 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתר revolve לא להתקרב. עקצו אותי. הזמנתי חליפה וקיהלתי סווצר דהוי. החזירו רק חלק מהכסף
    סגור
  • 7.
    מה החלק של חברת האשראי
    אבשלום 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    23 0
    חברות האשראי שמשמשים גם חברות סליקה ומרווחות מלאה כסף על כל עסקה, חייבים להחזיר את הכסף ברגע שהקונה לא קיבל את המוצר. אחרת אנשים יפסיקו להשתמש בכרטיס או להגיד שלא הם ביצעו את העסקה. שבמקרה כזה אתה מקבל את הכסף בחזרה לחשבון.
    סגור
  • חברת אשראי רצינית לא מגיעה למצבים כאלה
    צדק 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומונעת מלקוחות לאבד את הכסף!!!! אם חברות האשראי יעשו bdi לעסקים כמו שעושים ללקוחות ורואמם שמתחיל תלונות הם יכולים לעצור את עצם העברת הכספים לחברה וככה הלקוח לא נעקץ אבל היי למה להתאמץ בשביל הלקוח
    סגור
  • 6.
    נוכלים
    חימי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    15 0
    אין אמונה בשרות בארץ
    סגור
  • ואמון יש? (ל"ת)
    bOrderline 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    מי שקונה רק דרך פיי פאל . ולא יכולים לעקוץ אתכם (ל"ת)
    יש הרבה 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • קניתי אצלם בפייפאל
    אבי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    12 1
    שיקרו לפייפאל וסירבו להחזיר כסף אכלתי אותה ב 250 שח
    סגור
  • פייפל
    שמואל 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דבר כזה שיקרו הם צריכים להוכיח שמסרו
    סגור
  • 4.
    מאסטר שופ
    מרי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    גם אותי גנבו.
    סגור
  • 3.
    גם אני נעקצתי
    ח.א. 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    2,000 ש"ח, סט לגינה. אחרי הרבה התכתבויות אמרו ש"בוצע החזר". לא היה ולא נברא.
    סגור
  • 2.
    אתר נוסף לא בטוח
    גיורא גברי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אתר שנקרא B may קניתי אביזר לרכב לא היה במלאי אבל שילמתי 42 דולר אמרו שיחזירו רק 31 דולר כי 11 זה משלוח שלא שלחו כבר 6 חודשים הכסף לא חזר למרות מייל כל חודש אנא הזהירו את הציבור
    סגור
  • 1.
    שבית משפט יתן הוראה לסגור את האתר
    ממממ 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    20 1
    עד השלמת התשלומים שפסק.
    סגור
  • שחברת האשראי יחזירו את הכסף לקונה.
    אלברט 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    14 0
    חברת האשראי נתנו לעסקים אפשרות לסלוק דרכו הם יודעים יותר טוב מכולם מה מצב העסק.
    סגור