כסף וצרכנות

תתחילו להיפרד מהקפה: זה המשבר שמאיים למחוק את השוק

"לא יהיו לנו חוות קפה ברות קיימא בעוד 20 או 30 שנה אם לא ננקוט פעולה עכשיו", אמר דיוויד רני, ראש תחום הקפה של נסטלה. על כן החברה יוצאת למהלך של עידוד החקלאים לשמור על הייבול בהשקעת ענק
מערכת ice |  1
קפה (צילום freepik, יוטיוב)
נסטלה, חברת הקפה הגדולה בעולם, תשקיע יותר ממיליארד פרנק שוויצרי (כמיליארד דולר) עד 2030 כדי לעודד חקלאים המספקים את המותג Nescafe שלה להשתמש בשיטות חקלאות בנות קיימא יותר מכיוון ששינויי אקלים ומזג אוויר קיצוני מאיימים על היבולים.
נסטלה תציע הדרכה לגבי טכניקות השתילה הטובות ביותר וכן תמריצים כספיים כדי להניע חקלאים לנקוט בפעולות, כגון שתילת גידולי כיסוי כדי להגן על האדמה. עם רשת רחבת ידיים של יותר מ-500,000 חקלאים המוציאים שעועית עבור Nescafe, החברה מתכוונת להכפיל את מספר הספקים איתם היא עובדת בנושאים כאלה ל-200,000 לפחות.

אספקת הקפה מאוימת על ידי שינויי אקלים: היבול גדל ליד החגורה המשוונית, שהייתה רגישה ביותר למזג אוויר קיצוני, כולל בצורת והוריקנים. עליית הטמפרטורות מהווה איום לטווח ארוך ותצמצם את השטח המתאים לגידול קפה ב-50% עד 2050, על פי הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח. כפור חמור בברזיל קיצץ את היבול של השנה שעברה וגם ריסון את הפוטנציאל לשנת 2022.
"לא יהיו לנו חוות קפה ברות קיימא בעוד 20 או 30 שנה אם לא ננקוט פעולה עכשיו", אמר דיוויד רני, ראש תחום הקפה של נסטלה. לכן Nescafe מגבירה את מאמציה לתמוך בחקלאים במעבר לשיטות התחדשות יותר. באמצעות הכשרה, עזרה טכנית וצמחי קפה בעלי תשואה גבוהה, Nescafe יכולה לעזור לחקלאים לשפר את בריאות הקרקע, פוריות הצמח ושימוש במים, אמר רני. Nescafe שואפת להשיג את כל הקפה שלה באחריות עד 2025, עלייה מ-82% ב-2021. היא גם רוצה שחמישית ממנו יחול בשיטות התחדשות עד 2025 וחצי עד 2030.
עם יותר מ-5,500 כוסות של Nescafe ששותים ברחבי העולם בכל שנייה ויותר מ-10 מיליארד פרנק במכירות, Nescafe היא קונה קפה משפיעה, שצברת 8% עד 9% מהשעועית הירוקה בעולם. אבל הפיכת חקלאות קפה ליותר קיימא היא בעיה מורכבת. השקעה בפרקטיקות התחדשות עלולה להיות מסוכנת ויקרה עבור חקלאים עניים בכוחות עצמם, במיוחד בשל תנודתיות בשוק וספקולציות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נסטלה שוב רוצה לעלות מחירים לקפה. (ל"ת)
    גולן 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור