כסף וצרכנות

מחירי החשמל יתרסקו? זו המהפכה שתביא לירידת מחירים

רשות החשמל מפרסמת את תוצאות ההליך התחרותי הראשון לקביעת תעריף הגנה לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת במתקנים המחוברים לרשת ההולכה
מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock)
רשות החשמל ממשיכה לקדם הקמת מתקני יצור באנרגיה מתחדשת לטובת עמידה ביעדים הממשלתיים ומוציאה לדרך מתקנים בהספק כולל של 241 מגהוואט אשר יחלו לפעול במהלך שנת 2025
פרסום  תוצאות ההליך התחרותי הראשון לקביעת תעריף הגנה לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת במתקנים המחוברים לרשת ההולכה. מליאת רשות החשמל אישרה אתמול את זוכי הליך תחרותי מספר 1 לקביעת תעריף הגנה לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת במתקנים המחוברים לרשת ההולכה. 

הליך זה התקיים בהמשך להחלטת רשות החשמל שמאפשרת הקמה ללא מכרז של מתקני ייצור באנרגיה מתחדשת, ומכירת כל החשמל המיוצר בהם במסגרת השוק הסיטונאי המנוהל על ידי חברת מנהל המערכת, תמורת תעריף בגובה מחיר השוק הסיטונאי. 
ההליך התחרותי, הראשון מסוגו, מבטיח לזוכים תעריף מינימום לו יהיו זכאים בימים בהם מחיר השוק הסיטונאי נמוך ממנו. התעריף שנקבע בהליך עומד על 11.7 אגורות לקוט"ש. כלומר בימים בהם מחיר השוק הסיטונאי נמוך בממוצע מ- 11.7 אג', יהיו הזוכים זכאים להפרש בין המחיר הממוצע לתעריף ההגנה.
מטרת ההליך התחרותי ותעריף ההגנה שנקבע במסגרתו היא להבטיח הקמה של הספק במועדים מוגדרים לשם עמידה ביעדי הממשלה. עם זאת, גם מציעים שלא זכו בהליך ואף חברות שכלל לא השתתפו יוכלו להקים מתקנים ולהשתתף בשוק הסיטונאי, אך לא יהיו זכאים לתעריף ההגנה.
בהליך השתתפו 5 מציעים בהספק כולל של כ- 500 מגה-וואט, מתוכם נבחרו 3 זוכים בהספק כולל של 241 מגה-וואט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה