כסף וצרכנות

עוקץ מטורף על חשבון הלוטו: כך מפילים אתכם בפח

על אף שהפיס קיבל היתר מיוחד ממשרד האוצר שמפקח עליו ומטיל מגבלות שיפחיתו סיכוי להתמכרות. מפעל הפיס נלחם שנים בחברות שכאלה, אך מתקשה להצליח. הזמן וגם הפיס באינטרנט כבר הומצא, שם גם כרטיסי גירוד נמכרים באמתלה של חלק מהגרלות מפעל הפיס.
מערכת ice |  7
לוטו (צילום פלאש 90/ אביר סולטן)
האם ידעתם שבמדינת ישראל רק למפעל הפיס מותר למכור הגרלות? בין אם בהגעה פיזית לדוכן או באפליקציה הרשמית וכל זאת אך ורק בפיקוח משרד האוצר. אלא, שברשת מתרוצצת הונאת ענק שנושאת את שם ההגרלות ואין לה כל אישור לכך, כך נחשף בחדשות כאן 11.
על פי אחת העדויות שהוצגו, ירדן וזיו עברו על החשבונות שלהם כמעקב וגילו הוצאה מדאיגה: "התחלנו לעשות מעקב של התקציב שלנו, ראינו חיוב באשראי שאני חשבתי שזה דלק, זה היה 'נקודת שיווק וסחר בע"מ'". גם אם לשלוש מפתח תקווה חשפה מקרה זהה. "עברתי על החשבונות וראיתי 'נקודת שיווק וסחר בע"מ'. אמרתי אולי איזה קנייה של סופר? הלכתי חודש אחורה, עוד חודש אחורה. אותו שם אותו סכום".

אבל מי היא אותה 'נקודת שיווק וסחר בע"מ? מדובר בחברה שמכנה את עצמה "לוטודיל". הלקוחה חשבה שמדובר במפעל הפיס ולכן השתכנעה: "הציעו לי הגרלה בחינם, אני לא הבנתי בשיחה הראשונה שזה הולך להיות מנוי לשנתיים".
במועצה לצרכנות סיפרו לכאן 11 על כמאה תלונות דומות על לפחות עשרה מותגים שונים כמו "קלאב פור יו", "iwin", "לוטודיל", ו"סמארט ווינרס" התקבל מספר התלונות הגדול ביותר. בתלונות הופיעו עוד מותגים כמו "מרכז הלוטו הישראלי", "מרכז הלוטו הארצי", "דאבל פיס", "winwin", "לוטוקרד", "לוטו בט" ו"מגה לוטו". על אף השם שנשמע קשור, כל קשר לפיס והלוטו לא קיים.
הפיס קיבל היתר מיוחד ממשרד האוצר שמפקח עליו ומטיל מגבלות שיפחיתו סיכוי להתמכרות. מפעל הפיס נלחם שנים בחברות שכאלה, אך מתקשה להצליח. הזמן וגם הפיס באינטרנט כבר הומצא, שם גם כרטיסי גירוד נמכרים באמתלה של חלק מהגרלות מפעל הפיס.
מחברת "סקראץ" נמסר בתגובה לכאן 11: "החברה מתנגדת בתוקף לשימוש בשירותי מצד קטינים, מבצעת מעקב קבוע, דורשת אימות נתונים והזדהות בעת משיכת סכומי זכייה ובוחנת כל פעולה חריגה. הפרץ התקנון תביא לחסימה של כל שימוש עתידי". מחברת "לוטו שלי" נמסר בתגובה: "חברתנו מעניקה שירות שליחויות לרכישת כרטיסי הגרלה של מפעל הפיס, וזאת בלבד".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "המשרד רואה בפעילות החברות שמוכרות את מוצרי מפעל הפיס באינטרנט, בטלפון או בכל אמצעי אחר, פעילות בלתי חוקית באופן חד משמעי, ומתנגד נחרצות לקיומן".
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הנחיית המשרד כפי שפורטה במכתב לראש אגף חקירות ומודיעין ב-2019, עומדת בעינה: משטרת ישראל מוסמכת לנקוט פעולות אכיפה, ללא צורך בתיקוני חקיקה". ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה בוחנת את האפשרות לפתוח בחקירה פלילית, וכן בפעולות מנהליות נוספות כלפי המעורבים".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לוטו שלי - מריח לא טוב
    מתוסבך 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי אין שום דרך פיקוח שלא מדובר בחבורת נכלוליים
    סגור
  • 5.
    גם לוטו ומפעל הפיס זה עוקץ תתעוררו אני גרושה ממהמר
    אני הכואבת 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תתעוררו זה הורס משפחות זו מחלה !!!!!!! איפה המדינה כדי לאסור את מפעל הפיס והלוטו ?
    סגור
  • 4.
    עוקץ?
    פלונית 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    השבוע התקשרו אלי וביקשו שאבחר 6 מספרים ,ובתמימותי בחרתי לקחו שם ומספר טלפון.מקווה שלא נפלתי איך יודעים?לא ביקשו מס חשבון זו הנאה?
    סגור
  • 3.
    עבודה בעיניים (ל"ת)
    טל 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 2.
    חברה רקובה
    אמי1 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הפכנו לצערי, למדינה של נוכלים.רמאים.וגנבים. ללא כל ערכים. כמה עצוב שזו מדינת היהודים.??
    סגור
  • 1.
    איי ווין חברה רמאית.
    אסתר 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הנציג אומר לך שתטכל להתנתק בכל רגע, אבל טורח לציין כמובן שאם עברו שבועיים מתחילת המנוי, החיובים יירדו לך לשנה. תמיד צריך לבקש את התקנון. אבל יותר מזה - לא לתת פרטי אשרטי לחברה לא מוכרת. פשוט רמאים.
    סגור
  • פייס
    גילי 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כולם אומרים שזה עוקץ אז אולי זה באמת ככה, הרי במנוי את לא מקבל זכיות רק הנחות בקניות
    סגור