כסף וצרכנות

רמי לוי או יוחננוף? זו הרשת הזולה ביותר לקניות

המועצה לצרכנות בבדיקת הסל המקיפה מצביעה על עליה של 6% במחיר הסל בהשוואה לשנה כאשר ההפרש בין הרשת היקרה לזולה- 17%. הרשמה עלייה בקטגוריית: ביצים, שימורים, קמח וסולת 
מערכת ice |  1
סל קניות (צילום shutterstock)
איזו רשת היא השולה ביותר לקניות? על המועצה לצרכנות: הרשת הזולה ביותר בבדיקת הסל לחודש אוגוסט, היא רמי לוי, כאשר היקרה ביותר היא מגה בעיר. ההפרש ביניהן עומד על 17%. מדובר בצמצום ההפרש מהבדיקה בחודש יולי, אז ההפרש עמד על 20%.
לעומת זאת,  ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר (מחסני השוק בסיטי) והיקרה ביותר (מגה בעיר) עומד על 9% - שיעור דומה לזה שנמדד בחודש הקודם. ההפרש בין רשת הדיסקאונט הזולה ביותר (רמי לוי) והיקרה ביותר (יינות ביתן)- הוא 7%.
ביצים -נמצאה עלייה ממוצעת של כ- 7% בהשוואה לתאריך הבדיקה הקודמת. מחיר הביצים עלה ממחיר ממוצע של  11.3  שקלים (משנה שעברה  ל-12 שקלים בממוצע בבדיקה הנוכחית  (בגבול העליון של המחיר בפיקוח).
בשימורי תירס  נרשמה  עלייה ממוצעת של  11% בהשוואה לתאריך הבדיקה הקודמת  ובעלייה של  28%  מהמחיר בשנה שעברה. בקמח וסולת  נמצאה עלייה ממוצעת של כ- 17%  ממחירם בשנה שעברה, ועלייה של אחוז בחודשיים האחרונים. 
סלטי חצילים ארוזים רשמו עלייה של 14% משנה שעברה, ו-4% אחוז מחודש יוני השנה. בירה לבנה רמה עלייה ממוצעת של כ- 2% בהשוואה למחיר שנבדק בחודש יוני.
במוצרי זנכל- יכין  נמצאה  עלייה ממוצעת של כ- 12% בהשוואה לתאריך הבדיקה הקודמת. ועלייה של  33%  בהשוואה למחירם בשנה שעברה. (סה"כ 12 מוצרים בבדיקה: חומץ, שימורי עגבניות, שימורי ירקות ותירס, רוטב עגבניות).
טמפו  רשמה עלייה של 10%  בהשוואה למחיר בשנה שעברה (19.5.2021). (סה"כ 10 מוצרים בבדיקה: בירה לבנה ושחורה, משקאות אנרגיה, יין לקידוש ויין אדום), ועלייה של - 4% בהשוואה לתאריך הבדיקה הקודמת.
סכיני גילוח 5 להבים לגבר ג'ילט פיוזן 12 יחידות- נמכרים  ב 212 שקלים בטיב טעם בסיטי, ו-110 שקלים ברשתות ויקטורי, ובמחסני השוק.  הפרשת של 102 שקלים בין הרשתות.
קוקה קולה באריזת שישיה נמכר ב 59.9 שקלים  ברשת מיני סופר אלונית ובמחיר של  פחות מ-20 שקלים ( 19.9) ברשת שוק העיר.  40 שקלים הפרש שמשקפים פער של 201%. תרכובת מזון לתינוק על בסיס חלב שלב 1 גולד סימילאק 700 גרם –נמכרת במחיר של  94.9 שקלים ברשת יילו, וברשתות  בי, סופר פארם ושופרסל אונליין  ב-  39.9 שקלים הפרש של 73%.

המועצה לצרכנות התייחסה לדו"ח סל המועצה לצרכנות ומסרה, "הסל מראה עליית מחיר מובהקת ומדאיגה של 6% משנה שעברה. הנתון עולה באופן מובהק בכל הבדיקות ההשוואתיות של הסלים.  בקטגוריות מסוימות ההפרשים בין מוצרים בודדים בין הרשתות עומדים על עשרות אחוזים.  לכן מומלץ להשוות מחירים, להעדיף קניות באונליין , לפצל את הקנייה בין מספר רשתות, ולבחור  ברשת בה אתם עורכים את הקניות,  מוצרים חלופיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חצי חינם הכי זולה
    שרה 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שמשמיעים את חצי חינם כי הוא הכי זול ורק אחריו רמי לוי.
    סגור