כסף וצרכנות

מחירי הקפה צפויים לזנק משמעותית, כמה תשלמו בקרוב?

העלייה תגיע כתוצאה ממשבר סחורות ברחבי עולמי בעקבות מזג האוויר הקיצוני בברזיל, האחראית לכ-60% מיצוא זן הקפה הפופולרי בעולם 
מערכת ice | 
קפה (צילום vecteezy, shutterstock)
מחירי הקפה עומדים בפני זינוק משמעותי, כך עולה מסקירה שפרסמה היום חברת ARK TRADE המפתחת פלטפורמה דיגיטלית למסחר בסחורות. מהסקירה של החברה עולה כי בחודש האחרון בלבד זינק מחיר פולי הקפה הפופולריים מזן ערביקה בכ-12% ובכך השלים עליה של כ-25% בתוך כשנה.
הקפה נסחר בבורסת ה-ICE בלונדון תחת שני זנים עיקריים, הרובוסטה, שמקורו במערב אפריקה,  והערביקה שמקורו בתימן ובחצי האי ערב. הערביקה נחשב לזן האיכותי והנפוץ יותר וכיום מרבית גידולו בברזיל. כ-60% מתצרוכת הקפה העולמית היא מזן זה. 
עוד עולה מנתוני ARK TRADE כי במשך 12 החודשים האחרונים חל זינוק של כ-25% במחיר פולי הקפה מזן הערביקה, ממחיר של 1.9 דולר לחצי קילו בספטמבר 2021 לרמה של 2.39 דולר לחצי קילו בסוף אוגוסט 2022. יתרה מכך, בחודש אוגוסט בלבד חל זינוק של כ-12% במחירו של קפה הערביקה בשוק הסחורות. בחברה מסבירים כי עליות המחרים מגיע בעקבות כך שבשנה החולפת סבלה ברזיל מהשפעות של קור עז ובמקביל בצורת קשה, דבר שפגע קשות בהיקף גידולי הקפה במדינה.

אורית שיפמן
אורית שיפמן, מייסדת ומנכ"לית ARK TRADE: "בחודשים האחרונים, אנו עדים לעלייה חדה במשקל שנותנת מערכת הבינה המלאכותית של החברה להשלכות פרמטרים כמו 'משברים עולמיים' ו'מזג אוויר' על מחירי הסחורות החקלאיות".
 
ARK TRADE שהוקמה על ידי היזמת אורית שיפמן, הינה פלטפורמה דיגיטלית, המבוססת על בינה מלאכותית, לביצוע מסחר בינ"ל בכל סוגי הסחורות והמוצרים. הפלטפורמה סורקת ומנתחת בזמן אמת כמות גדולה של מקורות מידע המשפיעים על מחירי הסחורות השונים וזמינותם בשוק, וביניהם גם מקורות שאינם שמישים לאנליסטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה