כסף וצרכנות

קניה והתקנה של דוד שמש, כמה זה עולה?

נמאס לכם לזכור להדליק את הדוד ולהמתין עד שהמים יתחממו? רוצים לחסוך בחשמל על חשבון השמש הישראלית? בדקנו את מחירי דודי שמש והתקנתם

מרק קגנסקי | 
דוד חשמל (צילום shutterstock)
יש לכם דוד חשמלי ואתם חושבים להחליפו בדוד שמש? זה נשמע כמו סיפור מסובך ומדובר גם בהוצאת כספית לא מבוטלת, אך כאשר ב90 אחוז מימות השנה בישראל יש בהירות בשמיים ושמש מתמדת, החלטה זו יכולה לחסוך לכם כסף, זמן, כאב ראש וזה הוא בהחלט מהלך ששווה לחשוב עליו. אנחנו כאן לעשות לכם סדר בבלאגן ובמחירים.
עלות התקנת דוד שמש מורכבת מ-3 חלקים: מחיר הדוד, מחיר קולטי שמש ומחיר ההתקנה. ההבדלים בין דודים נובעים בעיקר מהנפח והיצרן, בקולטים השוני נובע מרוחב הקולט וכמות האנרגיה שהוא יכול לייצר ומחיר ההתקנה תלוי בעיקר בכמה הגג נגיש לביצוע העבודה. אספנו את המחירים שכוללים את כל שלושת המרכיבים. יהיו מקרים בהם הקולטים כבר יהיו קיימים על הגג ולמעשה תצטרכו רק להתקין את הדוד עצמו ולחברו לקולטים, אך מדוברים במקרים נדירים.
התקנה של דוד שמש עד 80 ליטר כולל קולטים תעלה לכם בין 1800 ל3500 שקלים. אותה פרוצדורה עבור דוד שמש 120 ליטר תגיע למחירים שנעים בין 2500 ל4000 שקלים. בהתקנת דוד בגודל 150 ליטר הטווח מחירים הוא בין 2800 ל5000 שקלים ועל מנת להתקין דוד שגודלו 200 ליטר, תשלמו בין 3 ל6 אלף ש"ח. נפח הדוד הרלוונטי עבורכם נובע מכמות נפשות בבית ואופן הצריכה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה