כסף וצרכנות

מס ההכנסה יירד וחינוך חינם לילדים: הליכוד בשורת הבטחות

נתניהו בחשיפת התוכנית הכלכלית - הפחתת מיסים: "אנחנו מורידים את מס ההכנסה על ידי ריווח נוסף של מדרגות המס והגדלה נוספת של נקודות הזיכוי. הדבר השני, נתגבר מס הכנסה שלילי. הדבר השלישי, הפחתת מס חברות לטובת עידוד צמיחה והכנסה". ומה מקור המימון?

מערכת ice |  2
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו חשף הבוקר (רביעי) את התוכנית הכלכלית של מפלגת הליכוד לקראת הבחירות הקרובות, כאשר התכנית הכלכלית גובשה בשבועות האחרונים יחד עם פרופ׳ אבי שמחון, שי באב״ד (לשעבר מנכ״ל האוצר) ויובל שטייניץ (לשעבר שר האוצר).
נתניהו טען: "בשנה האחרונה כל משפחה בישראל משלמת לפחות 7,900 שקלים תוספת הוצאה - נטל עצום על המשפחות. עליית המחירים תגרור עוד עליית מחירים. אנחנו עומדים בפני סכנה של סחרור אינפלציוני. יש פה משבר כלכלי עולמי, אף אחד לא מכחיש את זה, אבל זה לא תירוץ לאי-עשייה. משבר כלכלי עולמי מחייב הנהגה שתוציא את ישראל מהמשבר הזה ראשונה בעולם. זה לא גזירת גורל".

עוד הסביר: "ישראל יכולה לצאת מזה וכבר עשינו את זה, הוצאנו את ישראל משלושה משברים כלכליים עולמיים ב-2003, ב-2009 וב-2020 במשבר הקורונה. אנחנו נוציא את ישראל מהמשבר. יש שלושה תנאים להצלחה: ממשלה יציבה, הובלה אישית של ראש הממשלה - אני לוקח על עצמי את המשימה, כפי שעשיתי בשלושה המשברים הכלכליים הקודמים. הדבר השלישי, אני מביא תוכנית חירום זמנית ונועזת כדי להוריד את המחירים. יש שני מרכיבי יסוד בתוכנית שלנו - בלימת עליית המחירים והפחתת מיסים. בלימת עליית המחירים - הפחתת מחירים מיידית על מחוללי האינפלציה: נוריד את מחיר החשמל, את מחיר הדלק, את מחיר המים ונקפיא את תעריפי הארנונה לשנה. אלה צעדים שישפיעו על כל המחירים במשק. נוריד את מחירי המזון באמצעות הורדת מיסים ומכסים".
עיקרי התוכנית הכלכלית של הליכוד: שלושה תנאים להצלחה: ממשלה יציבה, הובלה אישית של ראש הממשלה, תוכנית חירום זמנית ולא פופוליסטית, מרכיבי יסוד בתוכנית: בלימת עליית המחירים + הפחתת מיסים. בלימת עליית המחירים: הפחתת מחירים מיידית על מחוללי האינפלציה: נוריד את מחיר החשמל, את מחיר הדלק, את מחיר המים ונקפיא את תעריפי הארנונה לשנה. נוריד את מחירי המזון באמצעות הורדת מיסים ומכסים. 
 
כמו כן, הפחתת מיסים: הורדת מס ההכנסה על ידי ריווח נוסף של מדרגות המס והגדלה נוספת של נקודות הזיכוי לצד תגבור מס הכנסה שלילי וגם הפחתת מס חברות לטובת עידוד צמיחה והכנסה. מקורות מימון התוכנית: שימוש בעודפי מיסים + ייעול המגזר הציבורי. 
בעניין הדיור: ננפיק אג״ח ממשלתי שצמוד למחירי הדיור (הורדת ביקושים) + קיצור הזמן לקבלת היתרי בנייה + מודל ״אכיפה בדיעבד״ (קודם בונים, אח״כ מקבלים אישורים) + סבסוד קרקע לבנייה עבור זוגות צעירים + תקצוב תשתיות תומכות לפני הבנייה. שיטת מקל וגזר מול הקבלנים - אם יחזיקו קרקעות ולא יבנו - יקבלו מקל. אם יבנו מהר - יקבלו גזר. 
בעניין חינוך: הליכוד מתחייב להביא חינוך חינם לילדים בגילאי 0-3. זה יוזיל את העלות למשפחה בעשרות אלפי שקלים. זה מצמיח את המשק ויאפשר לבן או בת הזוג לצאת לעבודה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איפה היה 12 שנים
    אלי 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרטטן בלתי נלאה מפזר הבטחות בלי כיסוי, אולי גילה מכרה יהלומים או זהב? כמה שטויות בציוץ אחד?
    סגור
  • 1.
    מי בכלל מקשיב לשקרן הזה (ל"ת)
    דן 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור