כסף וצרכנות

רשת 'BOOOM' תפצה לקוחות במאות אלפי שקלים, מי הזכאים?

אושר הסדר פשרה בייצוגית נגד רשת חנויות של מוצרי צריכה זולים 'בוווום', שלא סימנה על מוצרים הנמכרים בסניפיה מחיר ליחידת מידה ותעניק לציבור הטבה כוללת של 400 אלף שקל ועוד 100 אלף שקל לעורך הדין התובע. אלו ההנחות שתיתן הרשת כעת
מערכת ice | 
המוצרים של מארס ברשתות השיווק (צילום חגי רצון)
שופט בית משפט המחוזי מרכז, רמי חיימוביץ, קיבל הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית, נגד רשת חנויות המתמחה במוצרי צריכה מוזלים, שבין השאר לא סימנה על מוצרים הנמכרים בסניפיה מחיר ליחידת מידה. באי כוח המבקש, ממשרד עו"ד שנפ שמילוביץ ושות' הגיעו להסדר לפיה החברה תעניק הטבה לציבור לקוחותיה בסכום כולל של 400 אלף שקלים וכן תשלם למגיש הבקשה גמול של 25 אלף שקלים ועוד 100 אלף שקל שכ"ט עו"ד.
על פי התובענה, המשיבה מפעילה ומנהלת רשת חנויות המתמחה במוצרי צריכה מוזלים, תחת המותג "בווום BOOOM- מחירים של פעם" ולה סניפים ברחובות, רמלה- לוד, אשדוד ובאר שבע. לטענת באי כוח המבקש המשיבה אינה מסמנת על מוצרים הנמכרים בסניפיה מחיר ליחידת מידה. עוד נטען כי במשיבה מוכרת מוצרים שאין עליהם כיתוב בשפה העברית והתנהלות זאת מנוגדת לחוק הגנת הצרכן ועוד.

המבקש העריך כי הנזק הכספי לכל צרכן עומד על 50 שקלים בממוצע, ואת הנזק הלא ממוני העריך ב- 5 שקלים וביקש לאשר את התביעה כייצוגית בשם כל לקוחותיה של המשיבה בשבע השנים האחרונות. הנזק המצרפי לחברי הקבוצה הוערך 32,000,000 שקלים. בנוסף עתר המבקש לצו עשה וצו מניעה שיבטיחו כי המשיבה תפעל לסימון מוצרים במחיר ליחידת מידה ובשפה העברית כנדרש בדין.
מן הבקשה לאישור הסדר פשרה עלה כי אישרה שאכן היו מוצרים שלא סומנה בהם יחידת מידה אך לטענתה מדובר במספר קטן של מוצרים, שלא סומנו כדין, מבין עשרות אלפי מוצרים הנמכרים על ידה ואשר ברובם כלל אינם מחויבים בסימון. בכל הנוגע לסימון מוצרים בעברית מדובר בכמות מזערית של מוצרים אשר סופקו על ידי ספק חיצוני באופן חד פעמי, ללא הסימון הנדרש.
בהסדר הפשרה שאושר על ידי בית המשפט נקבע כי כל לקוח יקבל הנחה של 6 שקלים על 25,000 יחידות של "מי עדן רביעייה במארז 1 ליטר", כך שבמקום 13.5 שקלים יימכר ב- 7.5 שקלים, הנחה של 9 שקלים על "מסיכות 50 יחידות במארז, כך שבמקום 10 שקלים יימכר בשקל אחד בלבד וכן הנחה של 6 שקלים על רביעיית טונה בשמן קנולה ובשמן צמחי, 158 גרם ליחידה של חברת "תעשיות טונה", כך שבמקום 23 שקלים תימכר הרביעייה ב-17 שקלים. וכן הנחה של 1.5 שקלים על 67,000 יחידות של "פרינגלס מיני", כך שבמקום 4 שקלים יימכר ב- 2.5 שקלים. בנוסף נפסק ת גמול בסך 25,000 שקלים למבקש ועל פסיקת שכר טרחה בסך 100,000 שקלים.
כאמור השופט חיימוביץ קיבל את הסדר הפשרה ונתן לו תוקף של פסק דין וכתב בהחלטתו: "סיום ההליך על דרך של פשרה הכוללת הסדרה צופה פני עתיד, מנגנון פיקוח המבטיח את תיקון הליקויים, ופיצוי לציבור לקוחות המשיבה אשר חופף, בסבירות רבה, את חברי הקבוצה, הינה הדרך היעילה וההוגנת לסיום ההליך. ואכן, לא היו התנגדויות להסדר וגם הגורמים הרלבנטיים במדינה לא מצאו להתנגד לו. נוכח כל זאת נמצא, כאמור, כי הפשרה הינה הוגנת, משקפת את נתוני ההליך, ומתחשבת בעניינם של חברי הקבוצה ולכן הסכם הפשרה מאושר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה