כסף וצרכנות

מענק של מיליוני שקלים לזכאים: נמצא פתרון ליוקר המחיה?

הרשות להגנת הצרכן הודיעה היום על הארכת המכרז לקבלת מענק עבור פיתוח פורמט חדשני להשוואת מחירים, "הרשות שמה לעצמה בראש סדר העדיפויות את המלחמה ביוקר המחייה"
מערכת ice |  5
סל קניות לפסח (צילום vecteezy)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, משרד הכלכלה והתעשייה ומטה ישראל דיגיטלית במערך הדיגיטל הלאומי הודיעו על הארכת הקול הקורא שהוכרז לפני כחודש בעשרה ימים נוספים. המכרז יצא במטרה לעודד מפתחי אפליקציות ואתרי השוואת מחירים, לפתח טכנולוגיות חדשות שיסייעו לצרכנים בהשוואת מחירים, צרכנות נבונה ויורידו את יוקר המחיה.
מדובר במכרז על מענק של 5.85 מיליון שקלים, שיחולקו בין שלושת היזמים שייבחרו על ידי הרשות. נכון להיום פועלות מספר אפליקציות ואתרים להשוואת מחירים בתחומי המזון והפארם המתבססים על המידע שמפרסמים הקמעונאים הגדולים באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. חלק מהאפליקציות מאפשרות השוואת מחירים וחלקן מאפשרות בנוסף לערוך את הקנייה באמצעותן. אולם, השימוש בהן כיום אינו נפוץ ולכן הוחלט לפרסם מסלול תמיכה לטובת הרחבת היצע הפתרונות בתחום.
לרשות החברות והיזמים עומד מאגר מחירים אינטרנטי הכולל את מחירי כלל המוצרים ומתעדכן באופן יום יומי, אותו מחויבים הקמעונאים הגדולים בשוק לפרסם לציבור, מתוקף חוק המזון.
במסגרת הקול הקורא תוענק תמיכה כספית של עד 1.95 מיליון שקלים לכל מציע שייבחר, ועד ל- 3 מציעים, אשר יציגו פתרונות דיגיטליים, שיעודדו את הצרכן לעשות בהם שימוש באופן תדיר, תוך חוויית משתמש פשוטה, יעילה וקלה להשוואת מחירים. התמיכה תינתן בהתאם לאיכות ההצעה ובעיקר בהתאם להיקף השימוש בפועל בפתרונות השונים, מתוך מטרה להגיע למאות אלפי משתמשים בחודש. ההערכה היא, כי שימוש נרחב בפתרונות אלו יכול להביא להשפעה ניכרת במאבק להורדת יוקר המחיה של מוצרי מזון והפארם.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "הרשות שמה לעצמה בראש סדר העדיפויות את המלחמה ביוקר המחייה ולאור זאת אנו פועלים על מנת לעודד את הצרכנים בין היתר להשוואת מחירים בין מוצרים מוכרים למוצרים תחליפיים, בין סניפים שונים ובין הקמעונאים השונים. לאחר שמצאנו כי האפליקציות הקיימות כיום בשוק אינן בשימוש רחב וברצוננו לשנות זאת, לכן פורסם מבחן התמיכות. אנו מקווים כי יוגשו פתרונות טכנולוגיים טובים עבור הצרכנים אשר יתנו ערך מוסף וחיסכון כספי ניכר בקניות בתחום המזון והפארם".
אשר דולב, ראש מטה ישראל דיגיטלית במערך הדיגיטל הלאומי: "מערך הדיגיטל הלאומי שם לו למטרה למנף את המידע והכלים העומדים לרשות המגזר הציבורי לטובת שיפור איכות החיים של תושבי ישראל ושיפור השירותים הממשלתיים לעסקים ולתושבים. הנגשת הנתונים הנאספים ועידוד השימוש בהם על ידי המגזר הפרטי תביא לקפיצת מדרגה בסגירת פערי המידע שבין הקמעונאים לציבור הרחב, ועל ידי כך להתנהלות כלכלית נבונה יותר ולצמצום יוקר המחיה"
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה עם הדיור
    אבי 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשבו גם על אלו שאין להם דירה עדיין ומתקשים להשיג את המחיר ההתחלתי עוד לפני המשכנתא שאולי המדינה תממן את המחיר ההתחלתי טרנדים נשואים שיש להם כבר כמה ילדים ומתקשים בסכום כזה ענק ושהם יממנו את המשכנתא זה גם יכול להיות פיתרון טוב מאוד
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד יוזמה ברוכה
    דורון 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    י
    סגור
  • 3.
    חינוך לתכנון כלכלי של משק הבית
    רוני 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לעשות הכל. לפתח אפליקציות אלגוריטם וכל רעיון אחר אבל העיקר לא נפתר. איך משנים את החשיבה ואיך משנים הרגליי צריכה של הציבור בישראל.עד שהציבור לא יבדוק מחירי מוצרים על המדף וישווה אותם ויחליט לקנות את המוצר הזול ולא לקנות מתוך הרגל כי כך זוכר שקנו בבית הוריו. מה הכוונה? אני קונה בסופר ולידי קונה אישה או גבר גבינה צהובה. היד נשלחת לקנות עמק כאשר ליד מוצעת גבינה צהובה שמחירה נקבע במכרז והוא זול ב-35% ממחיר גבינת העמק או הגלבוע. רבים קונים מתוך הרגל ולא מתוך חשיבה כלכלית. לשאלתי האם טעמת את גבינת הגאודה במחיר מכרז של 28-30 שח (תלוי ביבואן) בעוד גבינת העמק או מקבילה שלה עולה 40-45 שח. התשובה, לא ראיתי או לא שמתי לב. לעצתי טעם את הגאודה ומיד החליט כי טעימה וקנה אותה .אני ניתקל באין סוף דוגמאות כאלה. במקרה זה שום אלגוריתם לא יעזור. צריך לפתח אלגוריתם שיסרוק את המחירים במדף וינחה את הקונה לרכוש את המוצר המשתלם ביותר וימע ממנו לקנות את המוצר היקר. בנוסף יש לפקח על מגוון רחב של מוצרים ולמנוע עליית מחירים. מי זוכר כי מחיר החמעה היה 7 שח לפני הסרת הפיקוח. הפיקוח הוסר והמחיר התיצב על 10שח מדו
    סגור
  • 2.
    בולפאkינג6יט
    מישהו 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא אלך לרדוף אחרי כל מוצר ברשת אחרת בגלל שזה 10 שקל יותר ושם 10 שקל יותר במשהו אחר אז הסיבוב קניות יעלה לי בדלק את ההפרשים יותר פשוט להוציא חוק שאתה יכול לגבות כמה שאתה רוצה על מוצר אבל אם החלטת לקחת על מוצר מסויים יקר יותר בx אחוזים אסור לך להוזיל את שאר המוצרים במחלקה וליצור "מראית עין" ואז אני יודע שאת החד פעמי אני קונה בשופרסל ואת הבשר בקצביה של יוחננוף וממשיך לרמי לוי לשימורים אחרת זה ימשיך לטפס
    סגור
  • 1.
    בזבוז
    יהודה 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל על הכסף אם הקונה לא יודע איך לחסוך אז לא יעזור לו אפילו אלוהים
    סגור