כסף וצרכנות
פרצו לשלוש חנויות של אפל – ולא גנבו אף מכשיר
שלוש חנויות של ענקית הטכנולוגיה נפרצו לאחרונה, אך מה שהפורצים חיפשו שם לא היה מכשירים חדשים אלא דווקא תשומת ליבם של האנשים שהגיעו לקנות אותם
שלוש חנויות אפל נפרצו בחודש שעבר על ידי רשת חנויות מתחרה – אך לא כדי לגנוב סחורה, אלא כדי לגנוב לקוחות.
רשת Back Market, הפועלת באירופה ומוכרת מכשירים 'מוחדשים', ביצעה את ה"פריצה" באמצעי פשוט ומתוחכם: היא השתמשה ב-AirDrop, טכנולוגיה של אפל המאפשרת לשלוח הודעות לכל המכשירים של החברה הנמצאים בטווח הקליטה של טכנולוגיית בלוטות' (בד"כ בסביבות 13 מטר). מכשירי אייפון שמוקמו מחוץ לחנויות אפל בפריז, ברלין ולונדון שלחו הודעות לכל המכשירים של אפל בטווח הזה – כלומר, כל מכשירי התצוגה בחנויות והמכשירים האישיים של הלקוחות – ובהן קישור לאתר החברה.
לקוחות שלחצו על הקישור קיבלו, לפני הצגת האתר, סרטונים קצרים שעוצבו כמו הודעות של האקרים בסרטים. באחת מהן נכתב: "מהר! המאבטחים לא מסתכלים... זה הזמן לבחור במכשיר 'מוחדש'... במודל זול ו'ירוק' יותר"; באחרת נכתב: "הידעתם? האייפון הזה זמין בלבן, שחור, כחול... וירוק יותר"; הודעה נוספת קראה ללקוחות הפוטנציאליים: "לא חשוב כמה גבוה מחיר האייפון החדש הזה. עדיף לקחת 'מוחדש'".
ה"פריצה" היתה חלק מקמפיין פרסום שביצעה סוכנות הפרסום הפריזאית מרסל עבור Back Market, תחת הכינוי "Hack Market"., לכבוד יום כדור הארץ שחל לפני כשבוע וחצי. מטרת הקמפיין, לדברי החברות, היתה להעלות את המודעות לעובדה שאפשר לרכוש מכשירים "חדשים" עם פחות השפעה על הסביבה על ידי רכישת מכשירים ממוחזרים – תחום התמחותה של Back Market, שפועלת מאז 2014 ומציעה סוגים שונים של מכשירים כאלה, החל מסמארטפונים ועד טלוויזיות.
עוד ב-
וִייַנֶה ווֹט, מייסד וסמנכ"ל לקוחות, הדגיש בשיחה עם אתר AdWeek שהמטרה לא היתה להשתלח באפל, שלדבריו עושה עבודה טובה בניסיון להפחית את השפעתה הסביבתית ומציעה טרייד-אין לאייפונים ומיזמים אחרים לצמצום כמות המוצרים שלה שמוצאים את דרכם ל"הרי זבל".
סבסטיאן ז'וֹפְרֶה, מנהל משנה בסוכנות מרסל, הוסיף כי "זו מתיחה מאוד בסיסית מבחינה טכנולוגית – וזה מה שאנחנו אוהבים בה. עשינו את זה, מאוד בפשטות, כדי להפיץ את הבשורה שיש דרך טובה בהרבה עבור הכוכב לרכוש היום טכנולוגיה".
סבסטיאן ז'וֹפְרֶה, מנהל משנה בסוכנות מרסל, הוסיף כי "זו מתיחה מאוד בסיסית מבחינה טכנולוגית – וזה מה שאנחנו אוהבים בה. עשינו את זה, מאוד בפשטות, כדי להפיץ את הבשורה שיש דרך טובה בהרבה עבור הכוכב לרכוש היום טכנולוגיה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה