כסף וצרכנות

החקלאים זועמים: שר החקלאות מטעה בנתונים

שר החקלאות עודד פורר העלה פוסט על הירידה במחירי הפירות והירקות וקשר אותה לרפורמה שהוא מוביל ביחד עם שר האוצר בפתיחת הייבוא החקלאי. ארגוני החקלאים זועמים: "מדובר בירידה עונתית, הפירות והירקות המדוברים בכלל לא מיובאים ארצה" 

מערכת ice |  1
עודד פורר (צילום רועי כץ)
בוקר (שני) פרסם השר בגאווה על הוזלה דרמטית במחירי הפירות והירקות ובהן תותים, ארטישוק, חצילים, לימון, עגבניות וקישואים, וכתב: "עם נתונים אי אפשר להתווכח. תראו מה קרה מאז שהשר ליברמן חתם על צו הורדת המכס". אלא שאת החקלאים המקומיים הפרסומת פחות הרשימה.
לטעת חדשות 12, הנתונים שמציין פורר אמנם נכונים, אך כל סוחר בשוק יודע שמחירם של הירקות המדוברים יורד כל שנה בעונה זו, ירידת מחירים עונתית של סוף החורף, לאחר שהטמפרטורות עלו, הפירות הבשילו ויש יותר היצע. יותר מכך, תותים, ארטישוק ולימון בכלל אסורים לייבוא לישראל על פי תקנות הגנת הצומח כך שאין קשר בין ירידת מחירים לביטול המכסים. גם קישוא וחציל מיובאים כבר שנים לישראל אולם בכמויות קטנות בעיקר מירדן ועזה.
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום אבו וילן, אמר לחדשות 12: "בכל פעם מחדש אני נדהם מעזות המצח של רגולטורים". לדבריו "מדובר בפירות שאסור לייבא לארץ לאור תקנות הגנת הצומח. זאת לא הפעם הראשונה שמשרד החקלאות מתגאה במחיר הנמוך של מוצרים שאסורים בייבוא ומגודלים רק בארץ". אבשלום וילן עוד אומר כי "טוב יעשה משרד החקלאות אם במקום פוסטים לא מדויקים הזורים חול בעיני הציבור, הוא יישב איתנו, החקלאים, וידון יחד איתנו בעתיד החקלאות והביטחון התזונתי של תושבי ישראל".
ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "שר החקלאות, עודד פורר, ומנכ"לית המשרד, נעמה קאופמן-פס, מקדמים את הרפורמה בחקלאות שמטרתה להוזיל את מחירי הפירות והירקות לצרכן הישראלי, כך שהפירות והירקות יהיו זמינים ונגישים לכולם. במסגרת הרפורמה, יורדו המכסים ויפתח השוק לייבוא של תוצרת חקלאית טרייה, כדי לשמור על ענף חקלאי תחרותי. זוהי אכן המגמה בה אנו נמצאים. המספרים הם אלו שמוכיחים כי השפעות הרפורמה החלו והענף כולו הופך לתחרותי יותר.
"כבר בחודשים הקרובים, מגמה זו עתידה להמשיך ולגדול, והצרכנים הישראלים יוכלו להתחיל ולהרחיב את מגוון הפירות והירקות בביתם. במקביל השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ממשיכים לפעול כדי להפחית את הבירוקרטיה, ולאפשר להכניס לישראל מגוון רחב של פירות וירקות שטרם אושרו לייבוא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קבלו נתון. המכס על טקסטיל 0 גם על רהיטים. חלב 200%
    Atuk19 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת ישראל החליטה על חשיפת המשק ליבוא כבר בשנות ה90. מאות אלפים פוטרו בתעשייה. על.תעשייה אין הגנה. למה למעסיקי התאילנדים מגיעה הגנה? מה יקרה אם החקלאות תרד לחצי? פחות תאילנדים? אין למעסיקי התאילנדים זכות לדבר אם הם לובשים בגשים מיבוא. שיקנו אתא
    סגור