כסף וצרכנות

מחירי הירקות יצנחו? זה הסכום שתחסכו בשנה

משרדי האוצר והחקלאות יצאו הבוקר עם טיוטת צו שעניינה הפחתה מיידית של מחירי פירות וירקות בפעימות שיגררו חיסכון בסל הצרכנים, זה הסכום שצפוי להיחסך בשנה בעקבות כך
שירה יום טוב | 
איפה הסל הזול ביותר (צילום pexels פלש 90)
שרי החקלאות והאוצר מפרסמים הבוקר (חמישי) טיוטת צו לשימוע ציבורי בעניין הפחתות המכסים על פירות וירקות. הצו המוצע כולל ביטול מיידי של המכס על מספר פירות וירקות ובהם אבוקדו, שום, פטריות אפונה, שעועית, תאנים, אננס ארטישוק ועוד, וזאת כדי להוזיל באופן מיידי את סל הצריכה.
יתר המכסים על כלל הפירות והירקות הטריים, הקפואים והמשומרים יופחתו באופן הדרגתי על פני שש פעימות במרחק של חמש שנים כדי לאפשר לחקלאות הישראלית להסתגל למצב החדש. 
שר החקלאות עודד פורר התייחס לצו ואמר: ״מתווה פתיחת השוק לתחרות והוזלת מחירי הפירות לצרכן מקודם בהתאם להחלטת הממשלה ולצידו צעדי תמיכה ומענקים נדיבים לחקלאים בישראל. אנו עוברים מהגנה מכסית לתמיכה ישירה ומצפים להשלים את הדיונים מול נציגי החקלאים בשבועות הקרובים עד לחתימת הצו כחלק מהשימוע. פתיחת השווקים תוזיל את המחיר לצרכן, תרחיב את מגוון המוצרים ותאפשר את פיתוח החקלאות המקומית באמצעות תמיכות ישירות ומענקים לחקלאים. אני מצפה מנציגי ארגוני החקלאים לשיח פורה כדי לגבש את המתווה הטוב ביותר לתמיכה ישירה בחקלאות המקומית".
מדובר בצעד שהוכרע לטובת יישום הרפורמה שאושרה בהחלטת הממשלה להוזלת יוקר המחייה בענפי הפירות והירקות, במסגרתה ייפתח השוק ליבוא שאמור לאתגר את המחירים ולהוריד אותם, ולצד זאת כעת הצו עתיד לסייע בהוזלה עם הורדת המיסוי.
 
הצו מפורסם כטיוטה לשימוע ציבורי במסגרתו ישמע הציבור בעניינו, ובפרט ציבור החקלאים, ולאחר מכן ייחתם וייכנס לתוקף. הפחתת המכס תגדיל, לפי הודעת המשרדים, את התחרותיות בענפים אלה וכך ייהנה הצרכן הישראלי מהוזלה משמעותית של מחירי הפירות הירקות; החיסכון הצפוי מהרפורמה עומד על 840 שקלים בשנה לכל משק בית בישראל, שמצטבר לחיסכון כולל של כ-2.7 מיליארד שקלים בשנה.
הרפורמה כוללת חבילת תמיכה רחבה לענפי החקלאות לרבות תמיכה תקציבית ישירה לכל חקלאי, הרחבת הטבות המס לחקלאים דרך חוק לעידוד השקעות הון, תמיכה בסימון ארץ המקור, הוזלת התשומות לחקלאי (חומרי הדברה וכו') והשקעה של מעל לשני מיליארד שקלים עבור חדשנות והעלאת פריון בענפי החקלאות. זאת בנוסף למענקי השקעות וחדשנות לרכש ציוד ומכונות חדשניות, שיתופי פעולה עם סטארטאפים ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה