כסף וצרכנות

המתחרה של טסלה בצעד שיעצבן את הנהגים

יצרנית המכוניות החשמליות שנוסדה על ידי וולוו השוודית הכריזה על שיפור משמעותי לרכבים קיימים שלה – אבל יש בעיה גדולה בדרך
יאיר מור |  6
רכבים חשמליים (צילום unsplash)
Polestar, יצרנית רכבים חשמליים שנוסדה כחברת-בת של וולוו השוודית ונמצאת כיום בבעלות קבוצת Geely, שרכשה בינתיים את השליטה על היצרנית השוודית הדועכת, הכריזה השבוע על עדכון תוכנה שיביא שיפור ניכר בביצועי דגם Polestar 2 שלה.

לפי החברה, העדכון החדש מגביר את הספק המנוע מ-300 ל-350kWh, מה שמעלה את נתון הכוח-סוס של הרכב מ-408 ל-476, ואת המומנט ב-20 Nm ל-680 Nm. ההשלכה היא שכעת ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת רק 4.4 שניות, והאצה מ-80 ל-120 קמ"ש רק 2.2 שניות.
העדכון זמין כרגע במדינות אוסטריה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, נורווגיה, פינלנד, שוודיה ושווייץ, ובעוד כחמישה חודשים אמור להגיע גם לארה"ב וקנדה. אלא שבעלי הרכבים, שמחיריהם מתחילים מ-38,400 דולר (120,000 שקל לפני מסים) יצטרכו לשלם עוד 1,000 אירו (כ-3,500 שקל) כדי לקבל את העדכון הזה – למרות שמדובר בסך הכל בתוכנה שמנצלת טוב יותר את החומרה הקיימת ברכבים, ולא ברכיבים חדשים.
פולסטאר אינה החברה הראשונה שגובה כסף על הפעלת יכולות במכשירים שהלקוחות כבר רכשו במיטב כספם: טסלה הציעה בשנתיים האחרונות עדכוני תוכנה לשני הדגמים הזולים שלה – 3 ו-Y – ששיפרו ביצועים תמורת 2,000 דולר. גם בעולמות אחרים כבר נעשו מהלכים כאלה, כאשר אחד הראשונים בהם אירע לפני כעשור, כשאינטל החלה למכור מעבדים "מסורסים", שכדי לפתוח את היכולות המלאות שלהם היה צורך לגשת לחנויות מחשבים ולקנות מפתחות הפעלה מיוחדים שמבטלים את "סירוס" היכולות.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שנים מוכרים אותו מנוע עם הספק שונה
    מיפוי שונה 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא חדש
    סגור
  • 5.
    אי אפשר לעלות את ההספק ל 350KWh
    יהודה החשמלאי 12/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הספק מודדים בוואט לו בוואט שעה.
    סגור
  • 4.
    אי אפשר לעלות את ההספק ל 350KWh
    יהודה החשמלאי 12/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הספק מודדים בוואט לו בוואט שעה.
    סגור
  • 3.
    לא ברור על מה הפליאה?
    און 12/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכב חשמלי נכנס פחות למוסך לטיפולים והמודל העסקי עובר לעדכוני תוכנה. מאות המהנדסים והטכנאים שעוסקים בפיתוח התוכנה וביצוע ניסויים עולים כסף. במיוחד שהתוכנה משפרתאו מוסיפה יכולת ולא מתקנת מצב קיים. לגיטימי ביותר.
    סגור
  • 2.
    זה מקובל !
    איתי 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שינוי תוכנה עולה כסף
    סגור
  • 1.
    אם זה מגדיל את הטווח סבבה.
    Ty 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אם זה רק תורם לתאוצה או יותר כח. נראה מיותר. רוב הזמן אין מה לעשות עם תאוצה גבוהה יותר בפקקים.
    סגור