כסף וצרכנות

פולקסווגן בחרה בחברה ישראלית לחולל מהפך בעולם הרכב

קונצרן הרכב העולמי פולקסווגן בחר בטכנולוגיה הישראלית לבניית "מוסך העתיד", הטכנולוגיה מציעה מוסך ללא מגע יד אדם שכולל זיהוי נזקים אוטומטית ונשענת על בינה מלאכותית
מערכת ice |  1
פולקסווגן (צילום ריש)
Spinframe Technologies הישראלית זוכה להכרה בינלאומית ראשונה. החברה מדווחת כי קונצרן הרכב העולמי פולקסווגן בחר בטכנולוגיה הישראלית של ספין פריים לבניית קונספט "מוסך העתיד". החברה סיימה בהצלחה שלב נוסף בפיילוט מוסך העתיד של הקונצרן, וזאת מתוך מאות חברות שהגיעו לשלב הוכחת ההיתכנות, ולאחר שאותרה על ידי Konnect, מרכז החדשנות של פולקסווגן בישראל. הפיילוט, שצפוי להסתיים במהלך המחצית הראשונה של שנת 2022.
הטכנולוגיה שפיתחה Spinframe נועדה לפתור את בעיית זיהוי הנזקים במעטפת הרכב, נזקים שלעיתים רבות נוצרים בעת העברה של רכב ממקום אחד לשני או מיד אחת לשנייה החל מפס היצור ועד למוסך. לטענת Spinframe, מדי שנה מבוצעות בעולם שלושה מיליארד בדיקות נזקים ידנית ולא אוטומטית אשר לוקחות זמן רב ויעילותן לא גבוהה. גודל השוק שבו החברה פועלת נאמד במעל ל-15 מיליארד דולר.
 

הטכנולוגיה של החברה, מבוססת שערי בדיקה אוטומטיים לצד אפליקציה ייעודית תוך שימוש בתוכנה מבוססת בינה מלאכותית, ניתנת להטעמה בקלות ובמהירות (Plug&Play) ומזהה כל נזק במעטפת הרכב תוך שניות בודדות - החל משריטות קלות, דרך מכות בפח וכלה בנזקי פח קשים. המידע נשלח לענן בזמן אמת ומופק דוח תקינות ללא מגע יד אדם. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת השוואה של מצב הרכב לאורך מחזור חייו וכך יוצרת שקיפות, הן עבור הלקוח (דוגמת יצרן הרכב) והן עבור לקוח הקצה (לרוב הקונה), ובכך חוסכת כסף רב לאורך התהליך.

אורי דנגור ודוד גרין. צילום: אביב קורט

בהתאם לאסטרטגיית החדשנות של פולקסווגן, שנחשבת ליצרנית כלי מהגדולות  בעולם, צפויה פולקסווגן להטמיע בכלל מרכזי השירות שלה ברחבי העולם טכנולוגיות דיגיטליות שמספקות שירות ללא מגע יד אדם. לצורך כך, בוחנת החברה מאות חברות שונות שמציעות את מועמדותן. הבחירה של פולקסווגן ב-Spinframe מהווה אבן דרך משמעותית עבור החברה הישראלית מכיוון שמדובר בהכרה בינלאומית ראשונה בטכנולוגיה שפיתחה.

מערכת Spinframe. צילום: שבתאי טל

"בשלוש השנים האחרונות פיתחנו את הטכנולוגיה שלנו במטרה לספק מוצר חדשני, בעל יכולות בדיקה מתקדמות לחלקי הרכב, אך באותה המידה קל להטמעה ולתפעול ואינו דורש מיומנויות הפעלה יוצאות דופן", מציין אורי דנגור, מנכ"ל Spinframe ומייסד-שותף. "זהו מוצר שיספק תמורה גדולה למרכזי שירות של רכבים בעת בחינת נזקים חיצוניים. אנחנו שמחים שבדיקה מעמיקה שנמשכה חודשים רבים על ידי גופים מהמחמירים בעולם הוכיחה כי אנחנו עומדים במשימה שהצבנו לעצמנו, ואנחנו ממשיכים בבדיקות בדרך להיות סטנדרט שירותי במרכזי השירות של קונצרן פולקסווגן".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכל פקה פקה
    אאא 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מאמין לאף מילה הכל שקרים
    סגור