כסף וצרכנות

אפל נכנעת: תקל על תיקון מסך שבור באייפון 13

החברה הודיעה כי החליטה לבצע שינוי דרמטי במכשירים החדשים שלה, שעד כה מי שרכש אותם במיטב כספו ושבר את המסך נאלץ לשלם כסף רב מאוד על התיקון
יאיר מור |  1
אייפון שבור (צילום Pexels)
החלטה דרמטית של יצרנית המכשיר הפופולארי בתבל: אפל הודיעה אמש כי היא מתכוונת לאפשר לרוכשי סמארטפונים מסדרת אייפון 13 לתקן אותם בכל חנות, בכל מקום ובמחירים זולים מאלו שנגבים במעבדות שאיתן יש לה הסכם שיתוף פעולה לאספקת חלקי חילוף מקוריים ויקרים.
עד כה, מי שרכש מכשיר מסדרת אייפון 13 והמסך שלו נשבר – הקלקול הנפוץ ביותר בסמארטפונים – נאלץ לתקן אותו במעבדה רשמית, המספקת חלק חילוף מקורי וגובה מחיר תואם. זאת משום שכפי שגילה אתר iFixit עם השקת המכשירים, תיקון מסך שבור במעבדה פרטית, המשתמשת במסכים לא מקוריים וזולים יותר, משבית את מערכת זיהוי הפנים Face ID, שהיא אמצעי הזיהוי הביומטרי היחיד במכשירים של אפל מאז שהסירה את כפתור הבית עם חיישן טביעות האצבע. "כל החלפת תצוגה 'דופקת' את Face ID. נראה שהתצוגה נעולה על ידי קוד ייחודי למכשיר", כתבו אנשי החברה לאחר שפירקו את האייפון ובדקו כיצד הוא עובד. "אלא אם אפל תחזור בה מההתנהגות הזו ב(עדכון)תוכנה – החלפות מסך שאינן (נעשות דרך) תיקון מוסמך של אפל מאבדות את כל אפשרויות Face ID", מה שמאלץ את המשתמשים לחזור להשתמש בסיסמאות.

לפי החברה, הדרך בה אוכפת אפל את ה"עונש" הזה על מי שבוחר לשלם פחות על תיקון היא שבב שליטה זעיר המשולב במסך המכשיר וכולל קוד ייחודי ה"משייך" את המסך המסוים הזה למכשיר. כל החלפה של המסך באחד שאינו כולל את השבב המסוים הזה – משביתה את הזיהוי הביומטרי, אלא אם עושים זאת בחנות שעובדת עם אפל. חנויות כאלו מקבלות תוכנה ש"משייכת" את המספר של המסך החדש למכשיר וכך חוסכת את הצורך לבחור בין העברה של השבב הזעיר, שהיא הליך מסובך מאוד וכמעט בלתי אפשרי לביצוע לאחר הייצור, לבין איבוד זיהוי הפנים.
עתה, אומרת אפל לאתר The Register כי "פתרון יהיה זמין בעדכון תוכנה עתידי" למערכת ההפעלה iOS 15. עם זאת, טרם ברור מתי יגיע העדכון הזה, כך שבינתיים, בעלי אייפון 13 צריכים להמשיך לשמור עליו מכל משמר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שברתי את האייפון 13 פרו שלי ?? ואני חי עם השברים (ל"ת)
    תומר 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור